דף הבית / כלכלה / כסף / גרמניה מתקיימת בזכות האירו

גרמניה מתקיימת בזכות האירו

דעתו של קורנליוס אוכמן, מומחה בקרן ברטלסמן הגרמנית: "התקציב והמערכת הפיננסית של גרמניה נמצאים במצב מעולה, ולכן הגרמנים אינם מעוניינים לתמוך ביוון ובגוש האירו. זוהי בעיה פוליטית, אך בגרמניה אין משבר פיננסי.

הגרמנים אינם מבינים שתמיכה ביוון אינה תמיכה במדינה אחרת. זוהי תמיכה בגוש האירו. הרי אם האירו יתפוצץ, זאת תהיה הבעיה הגדולה ביותר של הגרמנים. גרמניה מתקיימת בזכות האירו.

ההתפתחות הכלכלית העצומה של גרמניה ב-7-8 השנים האחרונות היא בזכות קיומו של האירו והיעדרו של המרק הגרמני. הגרמנים מסוגלים למכור יותר בזכות האירו. כיום גרמניה היא המדינה בעלת ייצוא הסחורה הרחב ביותר באירופה. אם כולם יחזרו למטבע המקורי שלהם, הראשונה שתפסיד מזה תהיה גרמניה.

הבעיה היא שגם מרקל וגם פוליטיקאים אחרים אינם מסוגלים להסביר את זה לאנשים. אם האירו יתפוצץ, גרמניה עם המרקים שלה תהפוך לשווייץ השנייה. המצב הכלכלי של שווייץ כיום קשה מאוד, כי הפרנק השוויצרי הוא חזק מדי. כתוצאה מכך השוויצרים לא יכולים למכור את סחורתם האיכותית, היות והיא יקרה מדי. אם האירו יתפוצץ, גרמניה תתייצב מול בעיות דומות.

יוון התקבלה לגוש האירו מפני שהיא שיקרה והסתירה מהאירופאים את החוב הפנימי שלה. כיום, אם היינו מוציאים את יוון מהאיחוד האירופי, היינו מאבדים 140 מיליארד בחובות האירו. אני חוזר: קשה להסביר לאנשים שעזרה ליוון משרתת את האינטרסים של גרמניה.

ההתפתחות הכלכלית ב-10 השנים האחרונות הייתה אצלנו, ואנחנו הרווחנו ממנה כסף. עכשיו צריך לעזור ליוון, לעזור לאחרים, כדי שבעתיד גם הם יוכלו לקנות את הסחורה הגרמנית. אם לא נעשה זאת, משבר גדול יכה את גרמניה. לא יהיה מי שיקנה את הסחורה שלנו".

התייחסותי: שום דבר לא יעזור. אם נמשיך לייצר ונמשיך למכור – המשבר יימשך עד שהאנושות תגיע לכלכלה המבוססת על צריכה מאוזנת. הגיע הזמן לחשוב איך לבנות את החברה בתנאים של 50% אבטלה, צריכה מאוזנת וחלוקה שווה.

ידיעות קודמות בנושא:
לאירופה אין מושג איך לצאת מהמשבר
לא להיפרד. להתחבר.
השלטונות ממהרים להציל את האזור מהמשבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest