דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גם אינדיבידואליסטים זקוקים לקבוצה

גם אינדיבידואליסטים זקוקים לקבוצה

מתוך הכנס בנובוסיבירסק, שיעור מס' 4

מאוד קשה לנו להבין מה זאת קבוצה.

אני כל החיים הייתי לבד, אינדיבידואליסט, אדם לא חברותי לפי הטבע שלי, מעדיף להתבודד עם הספרים על פני כל שאר הדברים, לא היה לי יותר צורך בשום דבר בחיים.

בגיל 33 התחלתי ללמוד אצל הרב"ש. אז, לא הייתה לנו קבוצה, חוץ מ- 6-7 זקנים, שבקרבם היה לי טוב, כמו לילד בקרב המבוגרים. אבל הרב"ש אמר שדרושה לי קבוצה, ואני חשבתי: "מה יכול להיות טוב יותר מאשר אותם האנשים, שלמדו אצל בעל הסולם ועברו את החיים יחד עם הרב"ש?!". הרי בקרבם אני הרגשתי את עצמי בביטחון, כמו תינוק על הידיים של הגדולים.

אבל רב"ש אמר: "אין מה לעשות, דרושה קבוצה", ואז אני ארגנתי קבוצה מארבעים בחורים צעירים.

זה בכלל לא תאם לאופי שלי. הם היו הרבה יותר טובים, חברותיים, הרגישו את עצמם שווים. ואילו אני תמיד הרגשתי את עצמי בצד, ועוד הייתי צריך לשרת אותם, לעזור לרב"ש לארגן קבוצה, אף על פי שמתוקף האופי שלי, לא יכולתי להתגבר על עצמי! היה לי מאוד קשה להבין, בשביל מה צריכים קבוצה. הלב לא רצה בשום אופן להבין את התנאי, שבתוכו אני צריך לגלות את העולם העליון.

היה לי נדמה שניתן ללמוד את העולם העליון בעזרת שרטוטים, לחדור לתוכם ולהבינם, להעמיק את הידע שלי, את הרגשות, להתחיל לנתח ולברר. זה ידוע מהפיזיקה, ואני בשום אופן לא יכולתי להתנתק מהגישה המדעית הזאת. אני ציירתי, שרטטתי, עשיתי משהו, עד שלבסוף התחלתי להבין סכימה אחרת לחלוטין של הבריאה, מהצד השני.

פתאום התחלתי להרגיש, שבעצם העולם שלנו זה אותו העולם העליון, רק שנמצא במדרגה הנמוכה ביותר שלו. הוא קשור באופן הדוק עם כל שאר העולמות, שבהיותם העתק של המדרגה העליונה ביותר, יורדים יותר ויותר מטה. ויחד עם זה משתנה רק החומר, שהופך ליותר ויותר גס, ובמדרגה האחרונה הופך להיות אגואיסטי, הפוך לגמרי לחומר הבריאה ההתחלתי.

אבל כל מה שאנחנו רואים בעולם הזה, זהה לחלוטין לעולם העליון לפי הקשר של השורש בעולם הרוחני, והענף שלו בעולם הזה.

לאט לאט התחלתי להתרגל למערכת הזאת, בכך שהבנתי, שהיא דווקא כזאת ושאין יותר שום דבר. לכן צריך לראות מה עומד מאחורי העולם שלנו ומעליו, ושללא התיקון, ללא ההתעלות מעל לעולם הזה, שום דבר לא ייצא לך. רק כך. אתה בעצמך לא תוכל לצאת לעולם הרוחני.

מסתבר, שאתה מחובר בכל הרשת של העולם הזה, וצריך לעלות יחד איתה! לא נותרת שום ברירה. צריך להבין את המערכת הזאת ולהתחבר אליה, אמנם בצורה חדשה, לצורך עלייה, ואז אתה באמת תוכל לממש את עצמך. זה מצד אחד, אם מסתכלים על המערכת ממטה למעלה.

ומצד שני, מאוד עזר לי שהתחלתי ללמוד את המערכת הזאת לא ממטה למעלה, אלא ממעלה למטה, מהבורא – איך הבורא מסתכל על העולם ממעלה למטה, איך הוא רואה אותנו במצב מתוקן או לא מתוקן, איך הוא פועל ומשפיע עלינו כדי למשוך אותנו אליו מתוך המצב האגואיסטי שלנו.

אלה הן שתי צורות הסתכלות הפוכות: ממטה למעלה (איך אנחנו צריכים לגדול, בכך שכל הזמן מדמים את עצמנו למדרגה הבאה), וממעלה למטה (איך הבורא מסתכל עלינו), ואחר כך הם מתחברים, בכך שמשלימים הדדית זה את זה. על זה צריך לעבוד, תוך כדי שמבררים בצורה ברורה גם את הדרך ממטה למעלה וגם את המבט ממעלה למטה.

אז המאמרים של הרב"ש על הקבוצה נהיו יותר מובנים לי, על אף שממבט ראשון הם נראים די נאיביים ואפילו מחנכים, עם מוסר השכל שנובע מהם. אולם למעשה, הם מתחילים לגלות חוקים מאוד מדויקים, שהם הרבה יותר קפדניים וחזקים מכל שאר חוקי הטבע. ולכל חוקי ההתנהגות הייתי קורא "חוקי מיתוג", מתוך זה שמדמים את עצמנו יותר ויותר למדרגה הבאה, עד לכניסה לתוכה ממש, למגע איתה, להתכללות בתוכה. על זה מבוססים כל המאמרים של שיתוף הפעולה בקבוצה.

מתוך שיעור מס' 4 בנכנס בנובוסיבירסק, 08.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את הבורא בתוכי 
נאחז ידיים, חברים
כיצד לנצח במאבק עם עצמך?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest