דף הבית / משבר עולמי / גישה למקור האנרגיה

גישה למקור האנרגיה

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

כל אדם בעולם הזה מנוהל מבפנים על ידי שני כוחות, כוח אגואיסטי וכוח אלטרואיסטי. הכוח האגואיסטי מושך הכול פנימה לתוך עצמו, כמו למרכז הבריאה, ואילו הכוח האלטרואיסטי מאפשר לו להשפיע החוצה, לבני אדם אחרים.

למרות שהכוח הזה נקרא אלטרואיסטי, ברור לכל שבמסגרות העולם הזה הוא יכול לפעול רק בצורה אגואיסטית. גם אם אני משפיע לזולת, אני עושה זאת בכדי להשיג רווח עצמי, אני מצפה לתמורה כלשהי. אין לי שום אפשרות להשפיע ללא מוטיבציה כלשהי, ללא "חומר דלק", כלומר איזה פיצוי. כך האדם בנוי, כמו מכונה המסוגלת לעבוד רק בעזרת חומר דלק אגואיסטי, כלומר בציפייה לרווח וטובות הנאה. אינני מסוגל לעבוד כמנוע נצחי, מבלי לקבל מבחוץ שום אנרגיה וסיפוק. אני חייב לקבל אנרגיה מבחוץ, הרי אינני כמו השמש שמאירה מהאור העצמי שלה.

רק הבורא ניחן בתכונת ההשפעה מקורית, זה הטבע שלו. כדי שהנברא יוכל להשפיע ללא כל רווח עצמי, הוא חייב לקבל מהבורא חומר דלק – הרגשת גדלות הבורא. זוהי האפשרות היחידה להשיג את תכונת ההשפעה, לנצל את הבורא כמקור לאנרגיה המניעה את הכול.

זאת הייתה הבעיה של הקומוניסטים, הסוציאליסטים, הקיבוצניקים, וכל סוגי האלטרואיסטים למיניהם, מתקני העולם, שאינם מבינים שבאדם אין אנרגיה עם כוונה אמיתית על מנת להשפיע, אין לו חומר דלק להגשמת הרעיון הזה.

אף אדם אינו מתווכח עם העובדה, שהחיים ייהפכו לקלים ונוחים יותר, אם כולנו נהיה אלטרואיסטים. כולם מסכימים שללא התיקון הזה האנושות תגיע לאבדון. אך אין איש שיודע כיצד להגשים זאת… חוץ מהמקובלים, מאחר ויש להם גישה למקור האנרגיה!

מתוך שיעור על עיתון "האומה", 25.03.2010

רשומות קודמות בנושא:
הכוח השלישי
לגדל אפרוחים רוחניים
על איזו חברה כתב בעל הסולם?

One comment

  1. האם הגיוני, שאדם שנמצא בקשר קבוע ופעיל עם "בני ברוך" אך אינו נוכח או לומד את כל השיעורים בגלל אילוצים גם כן מרגיש בשכלו ומקבל את כל החומר שעובר דרך הקבוצה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest