דף הבית / חכמת הקבלה / שורשים רוחניים / גימטרייה – האמת שמאחורי התעלומה

גימטרייה – האמת שמאחורי התעלומה

גימטרייה – האמת שמאחורי התעלומהטענה/שאלה: למה יש זלזול בגימטרייה? הרי גימטרייה זו שפת קבלה נוספת, כמו שפת ההלכה והתלמוד!
תשובה: זה נכון, בתנאי שלא סתם קוראים את המספרים אלא משיגים את מה שמסתתר אחריהם – את התכונות והפעולות רוחניות שמתוארים בעזרת הגימטרייה.
אדם שמצוי בעולם הרוחני משיג זאת, אך אם אתה משחק בגימטריות ללא השגה רוחנית, הרי זה כמו ששולחים לך מכתב עם פירוט מצב חשבון הבנק, ואתה לא מבין מה זה ומתחיל סתם לשחק עם המספרים, להשתחוות להם, לעשות עליהם מדיטציה… הרי זה כמו להראות נוסחאות לאדם חסר השכלה שעושה סביבן פולחנים וטקסים!
הערה: גימטרייה כאמצעי להבעת מצבים רוחניים איננה מדע, אלא שיטת רישום. בדיוק כמו שהמתמטיקה היא שפת רישום. מדע – זה מה שאנו משיגים מתוך ניסוי, ניסיון. בהתחלה זה מתגלה בחושים שלנו, במכשירים אשר מרחיבים את טווח הרגשות החושים, ובכל זאת, בסוף השרשרת נמצא האדם שקולט את כל המידע.

(מתוך התוכנית "שאלות על החיים" מה- 20.8.07. לצפייה בתוכנית המלאה)

18 comments

  1. לרינת ישראל,

    פרי חכם, אגרות, בעל הסולם, אגרת 32 – 1927 , עמ' ק"ו

    ומ"ש… בפירוש מכתבי, ש"דרור" בגימטריה "קודש", היה לו לומר בהיפך ש"קודש" בגימטריה "דרור", ומה שכתב שרוצה לדעת, אמתי אשוב לביתי? – ואני רוצה לדעת, אם הוא מוכן כבר לקבלני, ולהנות ממני, ובעה"ש אודיע זאת מצידי בעתו.

    להרחבה,

    בוא ראה,

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/8742

  2. תלמידה מתמידה

    רב,שבוע טוב!

     האם הגימטריה יכולה להיות כלי נוסף, שפה נוספת להסבר או גישור בין הגשמיות לרוחניות? למשל אם אדם יודע שמתפללים 3 פעמים ביום 19 ברכות ובגימטריה זה זן, האם זה יכול לעזור להבין מה זה תפילה, מה העבודה ובשביל מה?

    בהצלחה! 

  3. שאלה מכל הלב: למה כל כך עצוב בעולם? ומדוע כל כך הרבה אנשים לא ממש רואים את זה?

  4. אבל צריך להכיר בנפשו, אשר השם יתברך, רודף אחריו, ממש באותו השיעור, שהוא רודף אחר השם יתברך. ואסור לו לשכוח חס ושלום את זה, גם בעת הגעגועים היותר גדולים, ובזכרו שהשם יתברך, מתגעגע ורודף להתדבק בו בשיעור עצום כמדת עצמו, נמצא תמיד הולך בכיסופים וגעגועים, מחיל אל חיל, בזווגא דלא פסיק, שהוא תכלית שלימות כח הנפש, עד שזוכה לתשובה מאהבה.

    הרב יהודה אשלג, פרי חכם – אגרות קודש, עמוד ע'

  5. ז ישיר משה" = זהר 

  6. "אל-גנת אגוז ירדתי לראות באבי הנחל…" (שיר השירים ו' יא')

    "לא בשמים היא" (דברים ל' יב')

  7. ועולה "ברכה" בגימטריא "זכר",

    וכל המברך הוא בחינת זכר בחינת משפיע, והבן.

    ואומר הכתוב "בני בכורי ישראל" שכן ה"בכור" הוא "ברוך", ולישראל ניתן כוח הברכה, כוח ההשפעה,היכולת ליצור מציאות באמצעות ברכות, שנאמר "וממתנה נחליאל" (במדבר כא' יט') והבן.

  8. דב רוזנברג

    האם על פי הקבלה כל יהודי מחוייב במצוות? בקיום כל המצוות, חלקן? האם אני כיהודי חילוני אמור בסוף הדרך לקיים משהו מעשי?

     בתודה והערכה

    דובי

  9. איזה קטע Cool

    דודי, הוא זה שהמליץ לאבי לקרוא לי בשם זה,

    על שם : רינת ישראל.

    תודה יקירה ושבוע טוב לך ולכל הגולשים

  10. תלמידה מתמידה

    כרמיה יקרה בוקר טוב ושבוע נהדר, Laughing!

    ממה שאני מבינה משחקי האור והחושך גורמים לתחושותנו, שמחה ועונג לעומת עצב ודיכאון. את האור הקיים תמיד ללא שינוי אנו לא חשים בשל האגו שלנו וככל שננסה להתגבר על התחושות ולתרגם את החיסרונות לקשר עם הבורא. האור לא חוזר בלי קו(תקווה). אי אפשר לקבל משהו בלי רצון, וזה מתורגם לתפילה. יוצא שהתפילה היא ביטוי לרגש של תקווה בלב. וכבר אמרו חכמנו שרפואה לגיהנום רוחני- היא התקווה וזוהי הישועה.

    ראי גם המאמר 'גילוי והסתר הבורא'

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/49913

  11. כרמיה היקרה,

    קלישאה אומרת שהאושר הוא רגעי לעומת הכאב שהוא דבר חזק ועמוק ונתפס כנצח נצחים. גם אני כמו רבים לצערי, חוותי כאב עמוק והרגשתי את תחתית התהום,היו רגעים שלא הבנתי איך אני עדיין חיה. הלופ הנוראי הוא שככל שאנו שוקעים בכאב הסבל מתעצם, היות שכל מחשבותינו והרגשותינו 'מושקעים' בכאב. כך אנו מגדלים ומפתחים מבלי להתכוון את "שורשי" הכאב המתפתח וגדל עד שאין ביכולתינו לשאת זאת יותר. אולם אם ננסה להתבונן בכאב "מבחוץ", כמו שהרב אומר "מעליו", נגלה שניתן ואפשר ללמוד מהכאב.

    הכאב הוא תהליך או תוצאה של מקרה כלשהו, המלמד אותנו להתבונן על החיים עם משקפיים חדשות. אנו מתחילים לחשוב על משמעות קיומנו בעולם הזה, גם עם חיצונית כל אחד מתמודד עם הכאב בצורה שלו: חלק הולכים לפסיכולוג, יש שלוקחים כדורים נגד דיכאון, חלק עוסקים בספורט, כל אחד ומה שמתאים לו. בסופו של דבר, אדם שחש בכאב גדול לומד להכיר ולהבין שהחיים ממשיכים והם חזקים מאיתנו, ואם מנסים לצאת מתוך ההתעסקות עם הכאב, כמה שאפשר, יוצאים חזקים יותר והכי חשוב עם תובנות חדשות. אני נולדתי מחדש מתוך הכאב הכי עמוק שחוויתי. ועד כמה שזה ישמע מגוחך הרגשתי צורך לעזור לאחרים בכאבם ובסבלם. נקלעו בדרכי אנשים שהיו זקוקים לי באותו רגע נתון של כאב והרגשתי מעין ' שליחה' שהגעתי אליהם לעזור להקשיב ולאהוב בדיוק כמו שהגיעו אלי 'שליחים' בזמן הכאב שעברתי. יוצא שהפתרון להשתחרר מהכאב, בלי חלילה לשפוט, לבקר או לרחם על הכואב הוא פשוט לנסות 'להתעלות' מעל ההרגשות האישיות ולהבין ולהתחשב באחרים. לנסות לעזור לזולת. זה לא קל אבל אפשרי. בדרך הזאת נגיע לגאולה והמנוחה.

    שלא נדע עוד כאב וסבל ושניתקן והרגשות יוחלפו לאהבה ואושר. אמן!  

  12. אסתר המלכה:)

    מדהים אתי:)

  13. כרמיה היקרה,

    כתבת לך את התיחסותי(הארוכה) בעניין. אך איכשהו זה נמחק, לא הוכנס. אנסה שוב בקצרה, דברי רק מתוך נסיוני.

    גם אני חוותי כמו רבים אחרים, לצערי, כאב עמוק עד שברגעים מסוימים לא הבנתי בשביל מה צריך לחיות כך.

    הלופ הנוראי הוא שככל שאנו שוקעים בכאב, הסבל מתעצם, היות שכל מחשבותנו והרגשותנו 'מושקעים' בכאב. כך מבלי להתכוון אנו מגדלים ומפתחים את "שורשי" הכאב המתפתח וגדל עד שאין ביכולתנו לשאת זאת יותר. אולם אם ננסה להתבונן בכאב"מבחוץ" או "מעליו" כמו שהרב אומר, נגלה שניתן ללמוד מהכאב.

    הכאב מלמד אותנו להתבונן על החיים בצורה אחרת. אנו יוצאים חזקים יותר והכי חשוב עם תובנות חדשות. אני נולדתי מחדש מתוך הכאב הכי עמוק שחוויתי. עד כמה שזה ישמע מגוחך, נקלעו בדרכי אנשים שהיו זקוקים לי באותו רגע נתון של כאב והרגשתי שאני'שליחה' שהגעתי אליהם לעזור, להקשיב ולאהוב כמו שהגיעו אלי ה'שליחים' בזמן הכאב שעברתי. יוצא שהפתרון להשתחרר מהכאב, בלי חלילה לשפוט, לבקר או לרחם על הכואב הוא פשוט לנסות ,עד כמה שאפשר, להבין ולנסות לעזור לזולת. 

    שלא נדע עוד סבל וכאב ושניתקן והרגשות יוחלפו לאהבה ואושר. אמן! 

  14. תלמידה מתמידה

    כרמיה היקרה, ראשית Laughing!

    מקובלים מספרים לנו כי העולם מלא באור קבוע! רק שאנו ברצון האגואיסטי שלנו מרגישים ,לפי מילוי הרצונות אור- תענוג, קבלה. חושך- אי מילוי הרצון, סבל. מכיוון שהרצון לקבל לעצמי הולך וגדל כל כך אנו חווים יותר חושך, סבל. כל שעלינו לעשות זה לתרגם את החיסרונות שלנו לקשר עם הבורא. האור לא חוזר בלי קו ,אי אפשר לקבל משהו בלי רצון, תקווה. זה מתורגם לתפילה נכונה. וכבר אמרו חכמנו רפואה לגיהנום רוחני- זה תמיד תקווה וזוהי הישועה.

    בתקווה שכולנו נזכה לגאולה במהרה!

  15. חברים יקרים,

    שיעור הבוקר של הרב , הקמה לתע"ס, שיעור 21. דן ומסביר סוגיה זו.

    בהצלתה!

  16. הי אתי,

    האם את משתתפת בהפצה בבני ברוך?

    תוכלי לתרום בנושא הטקסטים.

    לינק לבקשת השתתפות בהפצה:

    http://www.kab.co.il/epaper_heb/content/view/epage/2643

  17. אסתר המלכה:)

    יש גם סידור 'רינת ישראל':)

  18. אסתר המלכה:)

    מדהים, מקסים:)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest