דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גילוי העולם החדש

גילוי העולם החדש

שאלה: מה צריכה לעשות בתוכנו כל טיפה של ה"תרופה", של האור שנקבל מספר הזוהר?

תשובתי: לתקן אותנו, לחדד את הבירור במוח ובלב, לעורר אותנו לחשוב רק על דבר אחד: על התלות ההדדית, מאחר ורק בקשר בינינו אנחנו מגלים את מה שמסופר בזוהר. הרי הזוהר מדבר רק על הקשר בין הנשמות.

נשמה היא רצון. הרצון בפני עצמו הוא חסר צורה ואין מה לספר עליו. אך כאשר הוא מבצע פעולה ביחס לרצונות אחרים, נוצרת ביניהם רשת, וברשת הזאת הם כל הזמן מגלים קשר הדדי יותר ויותר גדול.

הקשר ההדדי הזה מתגלה בין כל הרצונות, והוא מתבטא או כמשבר בעולם שלנו, או כרשת הקשרים המתוקנת, שנקראת "העולם הרוחני". אחד מהשניים.

מה שאנחנו מגלים עכשיו בינינו, בכל העולם – זה ההופכיות מהרוחניות שמתגלה יותר ויותר, זוהי רשת הקשר שאותה אנחנו רואים כשלילית. היא רוחנית, אבל לא טובה. למה? – מפני שאנחנו לא רוצים אותה.

מה ההבדל בין הר סיני והר הקודש? – אני לא מעוניין בהר הקודש ולכן אני רואה אותו כהר סיני (הר של שנאה). מציגים לי איזשהו מצב רוחני, עולם רוחני, קשר רוחני בינינו, קשר של השפעה. ואילו אני רואה את זה כמשבר: אף אחד לא יכול להסדיר את היחסים עם האחר. למה? – מפני שפתאום מצאנו את עצמנו מקושרים בינינו בקשרי השפעה, ואנחנו לא תופסים שזאת השפעה. אנחנו פשוט לא יודעים על זה! אנחנו רואים שזהו קשר הדדי, תלות הדדית שאיננו יכולים לברוח ממנה. כולם תלויים זה בזה. אז מה לעשות? לכן אנחנו רואים את המצב שלנו כשבור.

אבל למעשה זהו המצב האמיתי. הרוחניות מתגלה לנו יותר ויותר. לכן המילה "משבר" קשורה ללידה חדשה (בעברית "משבר" הוא כינוי לאבנים שעליהם היולדת יושבת בשעת הלידה).

כך גם אנחנו צריכים לראות את המשבר הנוכחי. הכול תלוי במבט שלנו על המצב. יש את המצב, ויש את הצורה שבה אנחנו רואים אותו. אם אנחנו משנים את הכוונות שלנו, אנחנו משנים הכול.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 04.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הוראות: איך לבנות את העולם הנכון
משבר הוא לידה של דבר חדש
בין הרצוי והמצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest