דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוראות: איך לבנות את העולם הנכון

הוראות: איך לבנות את העולם הנכון

בזמן קריאת הזוהר, אנחנו צריכים להתחיל להרגיש על אילו סוגי קשר בינינו, על אילו יחסים בינינו הוא מדבר. נניח שקיימת בינינו איזושהי צורת קשר נסתרת, לא ידועה, סודית. אבל אין ספק שהקשר הזה קיים ואנחנו רוצים לגלות אותו: מי קשור למי, באיזה אופן, באיזו צורה, באיזו תלות, כיצד הם יכולים להשפיע זה על זה וכן הלאה.

הזוהר מתאר את כל צורות הקשר האלה, ולא רק שלנו, אלא של כל העולם. עכשיו כל העולם נמצא במבוכה ואינו יודע איך למצוא את הקשר הנכון בין כולם, איך להתנהג בצורה נכונה ביחסים עם האחרים. וכל זה מתואר בספר הזוהר. אם היינו יודעים ומבינים את כל המערכת, היינו יכולים בקלות לעשות סדר בכל מה שקיים בעולם.

לכן, מצד אחד מתגלה ספר הזוהר, ומהצד השני, מתגלות בעולם בעיות שאיננו יכולים להסתדר איתן, בצורות שונות, בתחומים שונים של הפעילות האנושית בעולם הזה. ואנחנו צריכים למצוא את הקשר ביניהן, להבין על מה בדיוק מדבר הזוהר, ואז, בהתאם למה שיתגלה לנו מתוך הזוהר, לבנות את המציאות בעולם הזה. זה נקרא "לגלות את העולם הרוחני בינינו".

נניח שהיום מתגלה לנו המצב המקולקל וההרוס שבו אנחנו קיימים. ובספר הזוהר מדובר על המצבים המתוקנים, המתקדמים מאוד, כמה מדרגות לפנינו. אך בכל מקרה, אם נרצה להתקרב למצבים האלה, לתקן במקצת את מצבנו הנוכחי – זאת כבר תפילה. אנחנו רוצים שאותן צורות היחסים שעליהן מדובר בזוהר יתגלו בינינו, במקום הקשר השבור שמתגלה עכשיו. מפני שמה שנשבר זה הקשר בין חלקי הנשמה הכללית, ולכן דווקא אותו אנחנו רוצים לתקן.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 26.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפסיפס שמוביל לשלמות
ה"לגו" החי של הבריאה
בין הרצוי והמצוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest