דף הבית / חינוך, ילדים / גילוי בלתי צפוי

גילוי בלתי צפוי

שאלה: האם בזמן ההרצאות על החינוך האינטגרלי, צריך לומר לאנשים שהם מהווים את האלמנט הלא מתוקן של הטבע, וכל הבעיות בחיים נובעות בגללם. האם זה לא "ימעך" במקצת את האדם?

תשובתי: זה לא יקרה בשני מצבים. ראשית, אם האנשים יגיעו בעצמם למסקנה הזאת תוך כדי תהליך הסדנה, כתוצאה משאלות שחשבו עליהן בקפידה מראש ושנשאלו בסדר הנכון. זה יהפוך לגילוי האישי שלהם. ייווצר מצב, שלא אתם אלה שמוכיחים להם משהו, אלא הם בעצמם מגיעים לסיכום מסוים, בעצמם מגישים לכם את השיטה שלכם. הם כל פעם "מולידים" אותה.

שנית, אם אתם תופיעו מעמדה של רופא שמספר לחולה על המחלה שלו ושנותן לו להבין שיש לך בכיס תרופה. ואז זה יתגלה לו כגילוי נעים, מפני שהוא מייד יבין שעל ידי היפטרות מהמחלה הוא עולה לרמה אחרת לגמרי של בריאות.

רק בשני המקרים הללו מותר לומר לאנשים שהם מהווים אלמנט לא מתוקן של הטבע.

אבל באופן כללי, אנחנו אף פעם לא מתחילים מזה. אני סבור, שלא צריך לומר לאדם שום דבר שהוא לא נעים, ואפילו גם את הדבר שהוא נעים, מפני שהוא צריך לגלות הכול בעצמו. אז זה יהיה ההישג שלו, זו תהיה הרגשה שלו, כי זו הרי לא מחשבה זרה שחלפה ליד האוזן ונעלמה איפה שהוא באוויר, אלא שלו עצמית, שאותה הוא מצא בתוכו. והוא כבר ישלוט בה, הוא לא ייפרד ממנה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 20.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הכול בנוי על איזון
על הגל של הבדלי התחושות
לדבר על דברים טובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest