דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גיוס כולל של המאמצים

גיוס כולל של המאמצים

רק ההתמדה בכך שנרגיש את הנחיצות בחיבור, יכולה להציל אותנו. מספיק לשחק בדברים אחרים מסביב, ולקוות שעם הזמן משהו ישתנה. מספיק לעסוק במשהו אחר. כל הפעולות המלָוות דרושות רק כדי לתמוך בדבר העיקרי, בהכרת הנחיצות בחיבור.

כאן חייב להיות מאמץ משותף בלתי פוסק, עד שאנחנו נצליח. אסור לברוח ולסטות מזה לשום דבר אחר. כל מה שאנחנו עושים, נועד רק כדי לחזק את המאמצים שלנו לחיבור. צריכה להיות דאגה שנובעת מלב אל לב, עד שנצליח בזה. אין כאן שום ויתורים והתנאים ידועים: מימוש קבוע של ה"רשימות" לפי העיקרון "יגעתי ומצאתי". אם אנחנו יכולים, אז מתגברים, אם לא אז לא. זה צריך להיות ברור כמטרה אל מול עינינו, וכולם חייבים להירתם להשגתה.

ישנם תלמידים חדשים, שעדיין לא כל כך מבינים ולא התייאשו לגמרי, יש תלמידים ותיקים, שנחלשו מידָי ומצאו את עצמם בשבי של ההרגל. אך בסך הכול, אנחנו חייבים לחזק זה את זה. התפילה יכולה להיות רק לחיבור, אחרת היא אינה נשמעת. אם אנחנו לא משתוקקים לחיבור, להשפעה הדדית, להשפעה לבורא, אז כל היתר, זה הכול "סם המוות". חייבים לברר את זה היטב.

העיקר, זו הדאגה הכללית. אפילו אם הדאגה אינה חיה בלב שלי, אני בכל זאת חייב להראות אותה לאחרים. אפילו שאני לא נמצא עכשיו בהתלהבות ממטרת הבריאה, אני בכל זאת חייב לשחק לפני האחרים. אחרת אסור לי להיות בחברה.

זה חייב להיות התנאי העיקרי: אדם נמצא בחברה כדי לחזק בדרך אל המטרה את ליבם של החברים בחשיבותה וגדלותה של המטרה. אם הוא לא עושה את זה, אז אין לו כאן מקום. עדיף כבר שיבואו כמה אנשים אל המטרה, אחרת מה התועלת במיליונים שסביבנו אם הם לא ישיגו שום דבר, אם במישור הגשמי לא ישלוט הכוח הרוחני?

ולכן חברה צריכה לדרוש מכל אחד: "או שאתה מקיים את חובתך בחיזוק החברים בגדלות המטרה, גדלות החיבור, או שתצא". בדיוק כך.

מה שנוגע למתחילים, אז גם להם צריך להבהיר את המשימה הזאת במידת היכולת שלהם להבין ולתפוס. כי חוץ מזה, אין לנו יותר כלום.

חולפות שנים רבות עד שהאדם מתחיל במידה זו או אחרת לשמוע, לתפוס את המסר הזה. אבל אנחנו כבר צברנו מספיק ניסיון, כוחות, ידיעת המקורות ויגיעה, כדי לגשת למימוש שלו. מה גם, שהמציאות החיצונית דורשת את זה מאיתנו.

מתוך ההכנה לשיעור הבוקר, 05.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוק פשוט של גילוי
כל אחד מסתובב בפני עצמו
לראות עולם אין סוף מאחורי המילים הפשוטות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest