דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גבר ואישה – השלמה הדדית

גבר ואישה – השלמה הדדית

שאלה: מהו תפקיד האישה בהתפתחות הרוחנית של הגבר?

תשובתי: אם הגבר מתקדם באמת וברצינות לרוחניות, הוא זקוק לעזרה נשית, בדיוק כפי שהאישה זקוקה לעזרה גברית. עליהם להשתדל תמיד לממש השלמה הדדית, מה גם שבקשר הרוחני הדבר הרבה יותר חשוב מאשר בקשר הפיזי. אם בעולם הגשמי אנחנו מולידים את הדור הבא, בקשר הרוחני אנחנו מולידים נשמות. זהו שיתוף פעולה הדדי חשוב מאוד, עד כדי כך חשוב, שעד לאחרונה אסור היה לתלמיד ללמוד את חכמת הקבלה אם הוא לא היה נשוי. בזמנו התלמיד יכול היה לממש את עצמו רק בהיותו נשוי.

שאלה: מדבריך עולה שגבר לא יכול להשיג רוחניות ללא אישה. האם גם היא לא יכולה בלעדיו?

תשובתי: כן, רצוי ששתי המערכות יתקיימו מתוך איזון ואין זה חובה שהם יהיו בעל ואישה.

בזמננו, העולם נמצא בתהליך של מעבר ממצב של חוסר ידיעה מוחלטת של חכמת הקבלה, למצב של החזרתה לשימושנו. מאחר ושנים רבות חכמת הקבלה הייתה נסתרת מבני האדם, בינתיים לא מבינים אותה. לכן קשה מאוד להסביר כיצד חכמת הקבלה יכולה לשחק תפקיד מיוחד ביצירת הרמוניה בין המינים. העולם שלנו נועד להשיג הרמוניה, איזון בין כל הדרגות שלו וביניהן לבין העולם העליון, וזה בלתי אפשרי ללא מימושה של חכמת הקבלה.

השימוש בחכמה נועד לעזור להסדיר קשרים משפחתיים נכונים, חינוך ילדים, קשר בין משפחות, בין בני אדם, בין עמים, בין כל האנושות והטבע הסובב. הסדר והאיזון יושגו רק על ידי לימוד חכמת הקבלה, שמראה כיצד אפשר לעשות זאת, אחרת אנחנו מפירים את האיזון שקיים ביקום כולו, בעולם ובטבע.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.3.2016

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest