דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גאווה משפילה והשפלה עצמית גבוהה

גאווה משפילה והשפלה עצמית גבוהה

שאלה: איך התחתון צריך להשתמש בקשר עם העליון במטרה להיתקן?

תשובתי: התחתון צריך לבטל את עצמו כדי לקבל מהעליון. אתה כאילו טובע בנהר וזורקים לך קצה חבל, כדי שאתה תתפוס אותו ותגיע לחוף. עבורך "לתפוס את החבל", זה אומר, להגיע להשתוות הצורה הקטנה ביותר. השתוות הצורה הקטנה ביותר הזאת נקראת ביטול.

ובהמשך העבודה נעשית קשה יותר. אפילו שביטלת את עצמך בפני העליון, תפסת את "קצה החבל" ויש לך כבר את החוט המקשר. אבל עכשיו, כדי להתחיל לקבל על מנת להשפיע, אתה צריך לעשות בתוך החוט חיסרון פנימי, חוץ מהביטול העצמי והדבקות הפשוטה ביותר עם העליון. כאן צריך לפעול נגד הדעת העצמית, בזה אתה מכניס את החיסרון שלך לתוך העליון ועובר לשלבי העיבוּר.

אחרת לא ייצא שום דבר, "גאוות אדם תשפילנו", וזו בעיה גדולה מאוד.

בעבודה שלנו בתפקיד העליון נמצאת הקבוצה. בעיניי היא צריכה להיות מושג, רעיון, התגלמות השלמות, כי החיבור עצמו זו כבר תכונה עליונה. וכאן דרושה תוספת לביטול העצמי. בזה שאני מבטל את עצמי, אני נדבק לעליון. ובזה שאני ממשיך את העבודה הזאת של הביטול, אז אני בזה קובע קשר עימו.

במילים אחרות, על ידי ביטול עצמי התחלתי אני מגיע למגע עם העליון, עם הקבוצה, המורה והלימוד. אבל כדי לצאת לתוכו, כדי לקבל ממנו, אני צריך לבטל את "הבשר" של הרצון שלי, פרוסה אחר פרוסה. התקופה הזאת נקראת: "תשעה ירחי לידה", ובסופו של דבר זה יהפוך ללידה.

גאווה משפילה והשפלה עצמית גבוהה

מתוך שיעור על "מהותה של חכמת הקבלה", 25.11.2012

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest