דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / גֵן האיחוד שהתעורר

גֵן האיחוד שהתעורר

שאלה: עָם ישראל חווה מלחמות רבות, ותמיד בזמנים קשים הרגיש התרוממות רוח. אבל למה במלחמה הזאת התגלתה הרגשת קשר מיוחדת לגמרי שלא ניתנת להשוואה עם שום דבר?

תשובתי: אנחנו מתקדמים יחד עם כל האנושות לכזה מצב, שנקרא "מערכת גלובלית עולמית". היא מחייבת את כולנו להתחבר בהרמוניה משותפת כללית למערכת אחת סגורה. כי כל הטבע קיים לפי עיקרון כזה.

הכוח העליון של הטבע הוא אחד, יחיד ומיוחד, חוץ ממנו אין כלום. והאנושות צריכה להתקיים במערכת הדומה למערכת העליונה והתואמת לה. ככל שאנחנו יוצאים רחוק יותר מעבר לגבולות החיבור והאיחוד, מחוץ להשתתפות ולקשר ההדדיים, כך אנחנו מקבלים יותר מכות.

צריך להבחין במכות האלה שקיבלנו שהן מגמתיות, ויש להן סיבה ומטרה. הן נועדו ללמד אותנו שהחיבור זה דבר טוב, ואילו פירוד והתרחקות זה רע, וכדאי להתחבר נפשית זה עם זה, כדי להתחבר עם המערכת היחידה הזאת מרצוננו ובאופן הכרתי. אנחנו נבוא לזה לא מתוך לחץ ומכות, אלא רק מפני שרוצים להיות מקושרים כי מעריכים את ההשפעה והחיבור ההדדי.

אהבת הזולת, זה לא חוק פורמלי שמחייב אותנו ללכת בעקבותיו, לא שליטה זרה שלוחצת עלינו ומחייבת אותנו לציית לה. אנחנו צריכים להגיע למצב, כאשר נתחיל בעצמנו להעריך אותו ולהבין שהוא הרבה יותר נעלה מהטבע הנוכחי שלנו. כמה טוב ונפלא כאשר בינינו קיימים השתתפות הדדית, קשר, תמיכה ועזרה הדדית.

ואף על פי שזה מאוס על הטבע האגואיסטי שלנו, אבל ההופכיות הזאת דווקא עוזרת לברר בדיוק איזו תכונה היא יותר חשובה ונעלה, יותר אנושית, ולהעדיף השפעה על פני קבלה, אהבה על פני שנאה, חיבור ואיחוד על פני פירוד.

ככל שאנחנו נגלה מהר יותר את אותה המגמה של הטבע להשפעה, כך ייטב לנו. לכן אנחנו מוצאים את עצמנו עכשיו במשבר גלובלי, שנועד להראות לנו עד כמה אנחנו רחוקים מהרמוניה הדדית ועד כמה אנחנו אחראיים עליה מול כל הטבע כבני אדם.

בימינו, האסטרו פיזיקאים אפילו אומרים, שהמחשבות האנושיות גורמות לפיצוצים בכוכבים רחוקים בעומקו של היקום. הם מרגישים את זה כתוצאה מהמחקרים שלהם שמפתחים בהם רגישות למה שמתרחש בחלל.

האדם הוא נזר הבריאה, ועל ידי הכוח שלו יכול להביא את כל חלקי הטבע, דומם, צומח וחי לחיבור או לפירוד. ואם הטבע שואף לחבר את כל החלקים המפורדים שלו, אז לנו, בני האדם, כדאי לחשוב על זה ולשאוף לאותו הכיוון.

אם היינו שואפים לפחות במקצת לכיוון האיחוד והיינו מעוררים בנו את הגנים הרוחניים הנסתרים שבנו שנשארו מאותם הזמנים כאשר היינו קיימים כאיש אחד, אז היינו מסלקים את כל המכשולים והמכות. לא היה בהם שום צורך להתקדמות שלנו לחיבור, כי הם באים במטרה אחת בלבד: לעורר בנו את השורש של האיחוד הכולל ולחייב אותנו לממש אותו.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 425, 12.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
ישראל: התקווה לחיים חדשים
כיצד להביא שלום על ישראל?
כוח חלוץ שטעה בדרכו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest