דף הבית / כנסים / בתחילתם של דברים נחמדים

בתחילתם של דברים נחמדים

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 1

המגמה שמופיעה היום הייתה ברורה למקובלים כבר לפני עשרות, מאות ואלפי שנים. הם דיברו על התקופה שלנו, וחישבו במדויק את הזמנים בהתאם לחוקים הכלליים של הטבע.

במשך כל ההיסטוריה, התפתחנו תחת השפעת הכוח שדחף אותנו קדימה. לפי מהלך העלייה האגואיסטית הבלתי פוסקת, אנחנו השתנינו מתהליך לתהליך, ממבנה למבנה, בחברה, בחיי המשפחה, בחינוך, בתרבות ועוד.

התקדמנו באמצעות כוח שלילי אחד בלבד, ולכן המקובלים יכלו לחשב כמה זמן ייקח לאנושות "להגיע עד הסוף", כלומר עד להכרח לעלות לדרגה החדשה, כדי שבהמשך לא האגואיזם הוא זה שיפתח אותנו, אלא כוח אחר, כוח האיחוד הכולל. החישוב הראה על סוף המאה ה-20, על שנת 1995. מהזמן הזה, אנחנו נצטרך לגלות לעצמנו את השיטה לתיקון האדם, שמסוגל להתחבר עם האחרים בצורה גלובלית ואינטגרלית.

כמובן, אנחנו ניצבים היום בתחילתו של התהליך הזה. הוא עוד יימשך. אבל אנחנו, האנשים שקיבלו מלמעלה במתנה את ה"נקודה שבלב", משיכה כלפי מעלה, צריכים כבר עכשיו לפנות לכל העולם עם הסברים על המתרחש. בכך אנחנו מממשים את הייעוד שלנו, מצדיקים את אותו הדחף שקיבלנו, ומובילים את האנושות לעלייה למצב החדש, למדרגה החדשה.

זוהי מדרגה מאוד מיוחדת. גוף שחלקיו מפוצלים ואפילו מנוגדים זה לזה, מרגיש את עצמו חולה. אך אם החלקים מתחילים להתאחד בהרמוניה ובשיתוף הדדי, אז הגוף אינו מרגיש את המחלה, אלא מרגיש חיים ממדרגה גבוהה יותר. כך גם אנחנו, עם הגוף הבהמי שלנו, מרגישים את עצמנו בדרגת האדם. הגוף הוא בהמי, אך באדם יש משהו שמעלה אותו לדרגה גבוהה יותר.

ועכשיו, כשאנחנו מתאחדים בהרמוניה, אנחנו רוכשים הרגשה של חיים יותר גבוהים מהנוכחיים. ואלה הם החיים הרוחניים.

כמובן, אנחנו צריכים לעבוד על זה בקבוצה. זה בראש ובראשונה מוטל עלינו. וחוץ מזה, חובתנו להביא לכך את כל העולם, לצמצם את הייסורים הגדולים, שיכולים להופיע עקב ההתקדמות "על ידי המקל". הרי אנחנו רואים כבר היום שהצרות של האנושות הופכות ליותר ויותר בלתי צפויות ומסוכנות.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
Me & We
האגואיזם הגיע לקצה
מתוקן = מאוחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest