דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בתוך מערת מסתור במעגל של חברים

בתוך מערת מסתור במעגל של חברים

שאלה: כיצד מממשים את החיסרון שלנו להגיע לעזרה הדדית ולחיבור אמיתי?

תשובתי: החיבור האמיתי מסמל את העבודה הפנימית של האדם ולא סתם התאספות במקום אחד לאירועים שונים. לא חייבים לצאת למדבר כדי להתחבר, אלא זה אפשרי לעשות זאת במקום. עבודת החיבור מתרכזת בלב של כל אחד ועוברת דרך כל הלבבות.

עלינו להרגיש דאגה הדדית, צורך ונחיצות אחד בשני. בהתאם להשתוקקות הזאת, בהתאם לצורך בחיבור ישפיע עלינו האור העליון. ואז אנחנו נצטרך אותו כי בלעדיו אנחנו לא נוכל להצליח בהפצה שאליה חייבים לצאת.

כל אחד חייב להשתתף בהפצה, ולא חשובות התוצאות שהוא ישיג, אלא שהוא יהיה נכלל מהרצונות של האנשים וירגיש מחויבות כלפיהם. כל אחד צריך להביא את החסרונות הללו לתוך הקבוצה ואז אנחנו נרגיש צורך עצום בחיבור.

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לחבר את כל הרצונות הללו לתפילה אחת כללית שיכולה להתקבל על ידי העליון?

תשובה: מה שחשוב הוא לא הרצונות של הקהל שאנחנו מרגישים, אלא העובדה שאין לנו מענה עליהם. את החיסרון הגולמי הלא מעוצב למשהו מסוים צריך להביא לקבוצה. מכיוון שכולנו נמצאים תחת השפעת החיסרון הזה, נמצאים בחרדה, זה יאלץ אותנו להתחבר. זאת העבודה שבלב. חוסר הביטחון שאתה מרגיש אחרי פעולת ההפצה יחייב אותך לחפש בחברה את החיבור שבתוכו אפשר לקבל ביטחון, מילוי, מקום בטוח כדי להתחבא ולנוח מעט מכל הדאגות והטרדות שלך. זה דומה לרחם שבתוכה אתה נמצא כמו בתוך מערת מסתור, נסתר מעיני כולם. היכן יש מקום כזה בקבוצה?

אתה מגלה שזה נמצא! שם החברים שלך מחוברים וגם בשבילך נשאר מקום, רק תגלה אותו כמו ב"חיזיון של רבי חייא", שראה את ישיבת הנשמות העליונות! וגם אתה תראה את עצמך האמיתי שיושב על כסא הכבוד ומדבר עם החברים. אתה תראה את המצב הזה כ"אמת ויציב", כי כל המדרגות כבר קיימות בפוטנציאל. תתכלל בתוך הקבוצה, תחפש את מקומך ואז אתה כמו רבי חייא, תמצא שהכול כבר מוכן ואתה יושב בין החברים.

שאלה: האם ישנם רמזים כלשהם כדי לדעת מה אתה מחפש?

תשובתי: אתה מחפש את כוח החיבור, את הכלי שבתוכו אפשר להרגיש את האור, את המילוי. חסר לך הכלי, שהוא החיבור עם האחרים. כאשר החסרונות הללו יתחברו ביחד לרצון רוחני אחד בדרגה יותר עליונה, בדומה לכל החומר הדומם ששווה לצומח אחד, אז אנחנו זוכים לאותו האור שמתגלה. האור מחבר בינינו ואנחנו הופכים לרצון לקבל בדרגה באיכות יותר גבוהה. הכוח העליון רק מצפה מאיתנו לכמות ולאיכות היגיעה, ל"סאה".

מתוך שיעור בנושא "חשיבות החיבור", 25.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כולם יחד אוספים פטריות
כמו רשת הרוחשת דגים
היציאה לקהל היא צעד ראשון לקראת הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest