דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בתהודה עם המערכת הכללית

בתהודה עם המערכת הכללית

שאלה: מצד אחד נאמר, אני שמח ברשעים שמתגלים בי, וזה סימן טוב. מצד שני, אם אנחנו רואים את הבעיות שמתגלות, זה מעיד על הפגמים והליקויים שלנו.

כיצד משתלבת הדואליות הזאת? האם הבעיות שאותן אנחנו רואים מהוות סימן של עבודה טובה או רעה? או שהערכה של העבודה שלנו צריכה להיעשות איך שהוא אחרת?

תשובתי: אי אפשר לענות על השאלה הזאת בצורה חד משמעית.

העניין הוא, שאנחנו נמצאים במערכת גדולה ולא יכולים לומר בוודאות, שאם אני נוהג בצורה נכונה, אז הכול יהיה בסדר ולא יקרה איתי שום דבר. להיפך, כאשר אנחנו נוהגים בצורה נכונה, אז מכינים את עצמנו להתקדמות כלשהי.

ההתקדמות שלנו קדימה נעשית בג' קווים: שמאל, ימין ואמצע. קו אמצעי לא קיים, אנחנו בעצמנו בוחרים אותו משילוב מקסימלי ואופטימלי של הקווים שמאל וימין. לכן, מה שלא יתנו לנו מלמעלה, אנחנו צריכים לקבל את זה כפעולה נכונה מלמעלה.

כי המערכת תמיד מגיבה בצורה האופטימלית ביותר בכיוון לקראת המצב הבא שלה. אבל היא לוקחת בחשבון רק את המצב הכללי שלנו ולא מצב פרטי של מישהו, שלך או שלי.

לכן אתה לא יכול לומר, שאם נהגת נכון אז הצעד הבא שלך יהיה סוגה בשושנים. למה פתאום נופלות עליך כאלה בעיות? אבל למי עוד לשלוח אותן, אם לא לך, כי אתה הרי מוכן בצורה נכונה וטובה. אתה כזה בריא, כזה נכון, אז מעמיסים עליך עוד עשרה טון. ולידך אגואיסט קטן וחלש, אז מה לעשות איתו?

לכן, בכל מיני מצבים אנחנו צריכים ללכת בכוונה מחוץ לעצמי, למען הבורא, מבלי לשים לב למה שניתן לי, אלא להודות על הטוב ועל הרע במידה שווה. זה מהווה את המגדלור שלנו.

לא צריך לחשוב, שאם הופיעה אצלנו בעיה קשה, אז נהגנו בצורה נכונה. ויכול להיות להיפך, מזה שנהגת בצורה נכונה שאתה כזה רציני ואחראי, אז עכשיו נפל עליך ההר הזה, מפני שדווקא אתה יכול לסחוב אותו קדימה.

לכן לא כדאי להתייחס באופן חד צדדי לְמה שאני עושה ומה כביכול אני מקבל בתמורה. רואים את זה מכל הדוגמאות שמתוארות בתורה. כי אנחנו כל הזמן עובדים לכיוון התיקון.

הדבר הטוב ביותר שהמקובלים מייעצים לנו, זה לעצום את העיניים וללכת קדימה, בזה שמברכים על הכול. מה שקורה לך בכל רגע ניתן לך לצורך התקדמות אופטימלית קדימה מצד המערכת הכללית. ואתה תשתדל להיכנס איתה לתהודה (לרזוננס).

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 08.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סימנים של עבודה איכותית
תחילה, הודיה
להתלכד בלבבות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest