דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בשביל מה אתה צריך את הסוכריות?

בשביל מה אתה צריך את הסוכריות?

המשבר הנוכחי מקיף את כל דרגות הטבע. לא מזמן הראו בטלוויזיה תוכנית על תופעות טבע שהופכות להפתעה גמורה עבור בני האדם. בין היתר דובר על אי באוקיינוס השקט שתושביו מתפרנסים מדייג.

היום, כשהם יוצאים אל הים, הם פוחדים להתרחק מהחוף יותר מקילומטרים ספורים. האקלים השתנה עד כדי כך שסופות והוריקנים מתרחשים בפתאומיות מוחלטת ולא ניתן לחזות אותם. ואומרים את זה אנשים מנוסים וותיקים שגדלו כל חייהם על הים, ופתאום האוקיינוס הפך עבורם למשהו זָר ובלתי צפוי.

אלה המימדים של המשבר הכלל אנושי. הרי האדם הוא החלק העליון ביותר של הטבע, ולכן הוא בעל הכוח ההרסני ביותר, הרבה יותר מכל שאר היצורים.

קיימים בעולם כוחות גלויים ונסתרים. פיצוץ של פצצה הוא דבר שקשה לא לשים לב אליו, ולעומת זאת, קרינה רדיואקטיבית אפשר להרגיש רק לפי התוצאות שלה. ישנן קרינות עוד יותר דקות ועדינות שהתוצאות שלהן הופכות עבורנו להפתעה גמורה. המקור שלהן נסתר מאיתנו, והוא הכוח של מחשבות האדם, של הרצון האנושי.

אנחנו הגענו לסוף ההתפתחות האגואיסטית שלנו: אוכלוסיית כדור הארץ מייצרת שליליות כל כך עוצמתית, שאנחנו פשוט חונקים זה את זה, ויחד עם זה גם הורסים את הדרגות הקודמות שנמצאות תחתינו. הן גדולות בכמות, אך חלשות באיכות, ואנחנו, על ידי הפוטנציאל האיכותי שלנו, יכולים פשוט להרוס אותן, שזה בעצם מה שקורה. מכאן נובעות "הפתעות האוקיינוס" ותופעות רבות אחרות.

לכן, אם כל העניין הוא במחשבות שלנו, אז בואו נתקן אותן. המקובלים מדברים על שתי דרכי התפתחות: דרך טובה ודרך ייסורים. ככל הנראה, כרגע אנחנו מתקדמים בדרך של ייסורים. איך אנחנו יכולים להתקדם לאותו הכיוון בדרך הטובה? הרי יש לנו מטרה אחת – דבקות בבורא. זהו הגורל של כל בני האדם, של כל העמים. וזה אומר שאנחנו צריכים להסביר להם כיצד ללכת בדרך הטובה, ולהסתגל לייחודיות של ההתפתחות שלהם.

כוח המחשבה של האדם הורס את העולם. אנחנו גורמים רע לעצמנו ולשאר חלקי הטבע. היום אפשר להראות לאנשים בגלוי דוגמאות לכך, עם ביסוס מדעי. מכאן נובעת המסקנה שעלינו להתייחס בצורה טובה זה לזה, מפני שאחרת אנחנו הולכים לאבדון. אז בואו ניטיב את חיינו בעזרת אותו הכוח האחד שמסוגל לעזור לנו.

הם ישאלו, "אז מה הוא הכוח הזה?", ואנחנו נענה, שזה הכוח של הקשר ההדדי הטוב בינינו, שזאת בעצם הגדרה אחרת למושג "בורא". היום אנחנו חייבים להשתמש בכוח הזה במימדים של כל העולם. כי הרי אין מרחק למחשבה, היא אינה נחלשת לפי מידת התרחקותה מהמקור, ומגיעה בין רגע אפילו לכוכבים שרחוקים מאיתנו מרחק אלפי שנות אור.

כיצד לעשות זאת? – היום הגענו לזמן כזה, שבו לא נקבל דבר ללא הבקשה הנכונה. אתה לא תצליח בשום דבר אם לא תבקש עזרה מהבורא. רק תפנה "בצורה הנכונה", כמו ילד טוב, ואז תקבל את "קופסת הסוכריות" שלך.

מה צריך לבקש? – השפעה.

– אני רוצה לחלק את הסוכריות האלה לכולם.

– מצוין. קח!

בהתחלה זה לא קוסם ולא מפתה, אבל אחר כך תלמד. בהתחלה גם ייתנו לך לטעום מהקופסה הכללית, ועם הזמן אתה תעבור להנאה מהשפעה על ידי זה שתיקח לעצמך רק את ההכרחי.

סכנת ההשמדה מאיימת עליך בדרך של ייסורים, אם לא תגיע לבקשה הזאת עבור האחרים: "אני רוצה לקבל תענוג רק מזה שיהיה להם טוב. תן לי ליהנות דווקא מזה, תן לי את הכוחות בשביל זה! תעשה שזה יהיה אפשרי!".

בצורה כזאת מתבצע התיקון.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 04.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
יותר רחוק מהבורא, יותר קרוב אליו
עבדות מרצון לאהבה
תשנה את מחשבותיך, ותראה עולם שונה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest