דף הבית / כלכלה / כסף / בשביל בעיות גלובליות צריך פתרונות גלובליים

בשביל בעיות גלובליות צריך פתרונות גלובליים

מאמר דעה של ו. וואיט, נשיא הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח:

המשבר כלל לא הסתיים, מכיוון שכל מצבי חוסר האיזון שקדמו לו לא נעלמו לשום מקום: ההשלכות של המשבר הנוכחי יהיו רציניות יותר מאשר במשברים הקודמים. היו לנו כמה עשרות שנים של מדיניות מוניטארית ופיסקאלית רכה מדי.

הרחבת האשראי של שנות ה-2,000 היא רק השלב האחרון של התהליך הממושך הזה. כדי להתמודד עם הירידה בביקוש בזמן המשברים הקודמים באזורים השונים, המדינות המפותחות תמיד הדפיסו כסף כדי להוריד את שערי המטבעות שלהם. אבל, המדינות המתפתחות גם הן הדפיסו כסף, כדי לא לתת למטבעות להתחזק יותר מדי.

לכן ההרחבה הכספית ושל האשראי הייתה גלובלית ובמימדים שלא יאומנו. לא ברור כיצד לפתור את הבעיה הזו, לכן אני מביט על המצב בצורה מאוד פסימית.

התייחסותי: העניין הוא לא במשבר, אלא באופי המיוחד שלו, זהו משבר כללי של החברה האגואיסטית שלנו. לכן אין לו פתרון, והחיים מוכיחים זאת. הפתרון הוא לא במישור הכלכלה והפיננסים, אלא בשינוי מבטו של האדם על עצמו ועל העולם.

אנחנו התפתחנו, ומוכרחים להכיר בכך שאנחנו כבר לא הולכים בצורה עיוורת אחר הטבע האגואיסטי שלנו, אלא אנחנו "מבוגרים" שאחראים על המעשים שלנו. עלינו להכיר בכך שכולנו חיים באותו הבית ששמו כדור הארץ, שאנחנו תלויים אחד בשני, ובידינו משאבים מוגבלים.

עלינו להתנהג כבעלי בית נבונים. בשביל זה מוכרחים לנהל דיון עולמי של הנציגים בעלי השכל הישר של כל העמים והמדינות, שלהם ניתן ייפוי הכוח לסדר את הבית שלנו. דווקא שינוי היחס שלנו לעולם יראה לנו את הדרך לפתרון המשבר.

ידיעות קודמות בנושא:
מי שיש בידיו את הכוח ליצור כסף – שולט בעולם
המשבר הכלכלי העולמי מתחזק
ייצור בועות במקום ייצור סחורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest