דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ברית מילה" עבור כולם

"ברית מילה" עבור כולם

laitman_2009-11_8715-70.jpg

כל אדם חייב לבצע תיקון במהלך דרכו הרוחנית, תיקון הנקרא "ברית מילה". התיקון נקרא "ברית", מאחר והוא קובע קשר בין המבנים (הפרצופים) הרוחניים.

הפרצוף העליון יכול להעביר לתחתון רק את מה שיש לו מספירת הכתר ועד ספירת היסוד, אך לא למטה מזה. כל אדם בכל פעולה חייב לעשות בדיקה ולחתוך את ה"ערלה": הרצונות שבשלב הזה אינם מתאימים להתקדמות הרוחנית. התיקון הזה מתרחש בספירת היסוד. ובמלכות לא ניתן להשתמש, האור העליון אינו יכול לגשת אליה ולתקנה.

לכן אני חותך את המלכות, ומבצע תיקונים אחרים, אשר הודות להם אני יכול להיות בטוח שאני משתמש נכון ברצונות הנותרים.

שאלה: אם התיקון הזה הוא חיוני להתקדמות רוחנית, סימן שהאישה המתפתחת רוחנית, גם כן עושה לעצמה "ברית מילה"?

תשובתי: את התיקון מבצעת דווקא התכונה הנשית שבאדם, כמו שנאמר בתורה, ששרה עשתה לאברהם ברית המילה, ולמשה – אשתו ציפורה. זה נובע מהרצון לקבל עצמו: כשאנחנו בודקים את עצמנו, הרצון לקבל פונה לרצון להשפיע, נכלל בתוכו, ובצורה כזאת מבצע את ברית המילה. במובן הזה אין הבדל בין אישה שלומדת את חכמת הקבלה ובין גבר – כל רצון חייב לעבור ברית מילה.

מובן מאליו, שלאישה קיימים אותם הרצונות כמו לגבר, רצונות שבהם לא ניתן להשתמש, והיא צריכה לבצע את אותם התיקונים, באותה הצורה, לפי אותם השלבים. לכן היא מבצעת גם כן תיקון הנקרא "ברית מילה", מאחר והנשמה שלה מורכבת מאותן עשר הספירות.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 15.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בשליטת החיסרון
"וירא אליו ה' באלוני ממרא"
ברית מילה

One comment

  1. האם אתה יכול לתת דוגמא ממשית לברור רצונות שבצעת בעצמך ששללת רצון כי הוא אינו יכול להתבטא כהשפעה ע"י אי כניסתו למלכות למה ליסוד מותר לרצון להגיע בתהליך הברור ומה קורה לו ביסוד?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest