דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברז סגור מאי התאמת התכונות

ברז סגור מאי התאמת התכונות

שאלה: כאשר התלמיד מתקשר לרב, האם הוא יכול באופן הכרתי או בטעות לעשות משהו נגד הרצון של הרב ובאופן כזה לסגור את ה"ברז" הרוחני שלו? איך עובדת המערכת הזאת?

תשובתי: הברז ייסגר בכל מקרה, מפני שיפעל חוק של אי השתוות הצורה. במקרה כזה לא יכול להיות קשר בינינו ונוצר נתק. עכשיו צריך לחדש את הקשר וכאן תלוי באיזו צורה נעשה הנתק, איך אני ביצעתי אותו. האם אני צריך לעבור את ארבעת שלבי התיקונים, האם צריך להרגיש את עומק הגלות, הכרת הגלות, כלומר ניתוק מוחלט.

יכול להיות שטעיתי בשוגג ויכול להיות שעשיתי במזיד, זה הבדל גדול באיזה אופן נעשתה העבירה. יש מקרים, שאחרי רצח, האדם בורח לעיר מקלט או שנגזר עליו עונש מוות, ויש מקרים שלא עושים לאדם כלום אם זה נעשה בזמן קרב במלחמה או מתוך הגנה עצמית בקטטה כשהתנפלו עליך עם סכין. ישנם כל מיני מקרים, אבל זה כבר שייך לתיקון, לשחזור הקשר.

אם אני לא נמצא באותו רצון כמו הרב שלי, כמו המורה שלי, ולא עושה לו בשום צורה נחת רוח, אז אני פשוט לא נמצא איתו בשום צורה בקשר.

אם אני רוצה לעשות למורה נחת רוח כדי לקבל ממנו משהו בתמורה, אז אני נמצא איתו בקשר, אבל הקשר הזה הוא לפי "האור המקיף". אני בונה אותו, אבל בינתיים בצורה אלטרנטיבית ולא בצורה ישירה. אני לא יכול להתייחס בצורה ישירה לרב שלי ולעשות לו נחת רוח. אני עושה לו נחת רוח, אבל שתהיה לי מזה תועלת, כלומר על מנת לקבל. אבל בעצם אני רוצה לעשות לו נחת רוח, ודרכו לבורא. אני מתכנן את השרשרת הזאת. בינתיים אני לא יודע לעשות את זה, אבל כאילו כבר בחרתי את הכיוון הנכון, לפי מה שאני מסוגל, לפי התכונות שבהן אני נמצא. זה נקרא לעבוד בצורה לא ישירה, בין גו"ע ואח"פ: בינתיים אין לי קשר כזה, אני לא מתבטל כלפי העליון, אלא אני קשור אליו דרך "האור המקיף". אבל זה בתנאי, שאני לפי הטבע שלי לא יכול להימצא איתו בקשר ישיר, כלומר אני אנוס.

אבל אם לא ברור לי שאני יוצא נגד הרצון שלו, אז אין לי שום תקווה שאני אקבל ממנו משהו. כך אנחנו מתחילים להרגיש איך מופיע אצלנו שׂכל אחר, חדש. אני כאילו מפסיק לעשות חשבונות בדרגת העולם הזה, בהתאם להיגיון שלי, עם המחשבות והפתרונות משלי, מאחר והחשבון הזה לחלוטין אינו תואם לשיטה שלנו.

מתוך שיעור בנושא "מורה דרך", 27.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה מעשית חשובה יותר מלימוד
אי הסכמה פנימית עם הרב מובילה לריחוק חיצוני
להרגיש את רצונו של המורה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest