דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בכוחות חדשים להתקפה לתיקון

בכוחות חדשים להתקפה לתיקון

כנס הזוהר העולמי, שיעור מס' 2

לאחר השלבים ההתחלתיים של החיבור הנכון עם הקבוצה, צריך לבוא המשך על ידי לימוד ספר הזוהר באותה השיטה שבה למדו תלמידי רבי שמעון. הם בעצמם כתבו את הספר הזה, גילו את המדרגות, את המצבים הרוחניים וביטאו אותם בכתב. רבי שמעון לימד, רבי אבא ורבי אלעזר פירשו את מה שהוא אמר.

הרמח"ל מתאר את זה בספר "אדיר במרום": "והיה רבי שמעון בר יוחאי מגלה סודות התורה, וחברים מקשיבים לקולו, ומתחברים עימו להיות בחיבור זה, כל אחד עונה חלקו. כך רצה רבי שמעון בר יוחאי, שיחובר ספר כלול ממאמרי כל בני ישיבתו, ויהיה הספר מחובר על התורה, כי שאר החיבורים מדברים על עניינים פרטיים, אך הזוהר הנעשה על התורה, זה נקרא הפתח הגדול של כללות התורה. והינה רבי שמעון בר יוחאי ציווה לרבי אבא להיות כותב ומסדר את כל הדברים אשר ידברו החכמים בני הישיבה, בכל זמן וזמן ובכל מקום שהם, את הכל יסדר סדר התורה."

כך גם אנחנו צריכים להסתדר בקבוצות לצורך לימוד ספר הזוהר, ואז המאור שלו ישפיע עלינו. אם אנחנו נעשה מאמצים כדי להיות דומים לתלמידי רבי שמעון, כדי להתחבר יחד ולהיות כולנו כאיש אחד בלב אחד באהבת חברים, אז האור ישפיע עלינו ובזה ייתן לנו יותר ויותר הרגשת החיבור. ובתוכו אנחנו נתחיל לגלות רשת של יחסים בינינו, שנקראת "פרצוף" של "עשר ספירות".

תחילה בתוך עשר הספירות הללו יופיע האור הכי קטן, "אור נפש דנפש דנפש". אבל זו כבר איזו נפישה, איזו שהיא הרגשה השייכת לעולם הרוחני. אמנם שאני עדיין לא יכול לפעול באופן עצמאי, אבל אני נמצא בעולם הרוחני וקיים. כך אנחנו יותר ויותר מפתחים את היחסים בינינו: מגלים "רוח דנפש דנפש", וכן הלאה.

אנחנו מתחילים יותר ויותר להבין ולהרגיש את הקשר בינינו. האיכות של ה"פרצוף" שלנו תלך ותגדל בהדרגה, והאור הכללי יתחיל להיות בו יותר ויותר ברור, בזה שמגלה את היחס שלו לכלי. כך אנחנו מגיעים להרגשת התוכנית הכללית שפועלת בינינו, ומבינים מה קורה בינינו, מה קורה בכל המציאות, בכל העולם ובכל העולמות.

כל זה יתגלה בתוך עשר הספירות של הקשר בינינו, בדיוק כמו שגילו את כל זה עשרה תלמידי רבי שמעון, בהיותם קשורים רק בתוך הקבוצה שלהם. הם בכלל לא היו קשורים עם שאר העולם, ובכל זאת הם גילו את כל המציאות האין סופית.

כלומר, כל האמצעים נמצאים בידיים שלנו. והעולם בינתיים יתדרדר יותר ויותר למטה ויהיה יותר ויותר חשוך, רע ומרושע. על הזמנים האלה כתוב, "חוצפה ישגה", וכל הבעיות והאסונות יבואו על העולם. אבל אנחנו צריכים להבין שכל זה קורה דווקא מפני שהאור מתקרב לעולם שלנו, והעולם צריך להיות יותר מתאים לאור. ואם הוא לא מתאים את עצמו לאור, אז במקום האור הוא רואה את החושך, מפני שהוא נמצא בתכונות ההפוכות מהאור. ולכן החובה שלנו היא להתחיל מיד להסביר לעולם במה תלוי העתיד הטוב שלנו. שרק בחיבור בינינו ובזכות ספר הזוהר, אנחנו כולנו נוכל לצאת מהגלות, מהחושך הזה.

לכן אני שמח שאנחנו התחלנו לתרגם את ספר הזוהר לכל מיני שפות. נקווה שהכנס הזה יהיה התחלה טובה לקבלת המתנה הזאת שקיבלנו, את ספר הזוהר, ומכאן והלאה אנחנו נמשיך בתיקון בכוח הרבה יותר גדול ממה שהיה לנו עד עתה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הזוהר, 05.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לפתוח ספר
לא סתם ספר
הספר החשוב ביותר עבור האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest