דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברוחניות אפילו תינוק חייב להיות חכם

ברוחניות אפילו תינוק חייב להיות חכם

laitman_2009-05-xx_ny_6618_70.jpg

בעולם הגשמי האימא יודעת בעצמה, מתי יגיע הזמן ויהיה צורך להאכיל את תינוק. אבל בעליה רוחנית, התינוק (מקובל מתחיל), חייב בעצמו לבקש אוכל מאימא, הוא צריך לדעת, כיצד לפנות למדרגה עליונה, כדי שהיא תעלה אותו אליה ותמלא אותו באור.

הכול מתבצע רק לפי רצון נכון של התחתון (האדם) להיהפך להיות דומה לעליון (לבורא). ברוחניות כל הפעולות נעשות, או בהתאם לרשימות (רישומי מידע הקובעים את כל מצבי), המיושמות בתוכנו ללא הבחירה שלנו, או בהתאם, להוספת הרצונות שלנו להיתקן – תפילה מצידנו (בקשות על התיקון).

אבל, אין לנו צורך לבקש באופן מלאכותי, זה לא יעזור. אם הרצון הבשיל, הוא בעצמו מזמין על עצמו את פעולת האור המתקן. העליון (פרצוף, בורא) נמצא במנוחה מוחלטת, ללא שום שינוי.

משתנות רק הרשימות שבתוכנו – נתונים על מצבנו – ואנחנו מרגישים עצמנו בעולם המשתנה, אשר משתנה בתוכנו, ביחס לרקע הקבוע – אור לבן, בורא.

רשימות שמתעוררות בתוכנו ללא השתתפות שלנו בזה, לא מקדמות אותנו ברוחניות. אנחנו פשוט דורכים במקום, עד שהייסורים הרבים יהפכו אותנו ליותר חכמים ויחייבו אותנו לחפש התפתחות רוחנית. רשימות שנפתחות באופן טבעי, מביאות לי צרות.

אבל אם אני מתכלל בחברה, שעוסקת בהתפתחות רוחנית, אני מתחיל לקבל רשימות מהחברה – רשימות מחיבור עם נשמות אחרות. והרשימות האלה, שאותן קיבלתי הודות למאמצים שלי, הם הרשימות שאותן צריך לתקן, כדי לגלות את העולם העליון. את אותן הרשימות אני מעלה בתפילתי, ובזה מבקש תיקון.

מתוך שיעור "הקדמה לפרוש הסולם",28.10.2009

רשומות קודמות בנושא:
כיצד לבקש, שישמעו אותך ?
מפת נתיבים של עלייה רוחנית
רק תבקש, ותקבל אור

2 comments

  1. למה הכוונה ברשימות הנפתחות באופן טבעי מביאות צרות?הרי התוצאה היא אותה תוצאה התאחדות עם החברה.

  2. תודה על המילה רשימות .רשמתי…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest