דף הבית / כללי / ברוחניות אין דמויות!

ברוחניות אין דמויות!

photo_rav_gh70_026.gif

שאלה: איך חוכמת הקבלה מסבירה את השימוש הקבלי בקמעות של שמות להגנה מפני ישויות שטניות, כגון קמעות לשמירה על תינוק מפני לילית וקמעות לשמירה על לוחם מפני אשמדיי, בעל זבוב ורבים אחרים.

תשובה: צריך לשים דברים על דיוקם. בעולם הרוחני יש רק כוחות טובים (אלטרואיסטיים, של אהבה והשפעה), ורעים (אגואיסטיים). אין דמויות! וכך גם בעולם שלנו. ובכלל, אין הבדל בין העולם הרוחני לבין העולם שלנו, הכול תלוי באדם, איזה כוחות הוא רואה. אין שום כוח בקמעות (גם לא בשמות של הכוחות) חוץ מהאמונה הפסיכולוגית של האדם. פשוט לקחו את שמות הכוחות מחוכמת הקבלה והמציאו את הקמעות למינהם.

2 comments

  1. וכאשר מצאו האנשים הרשעים הבערים את הלשונות הללו, מצאו מקום לשקר ולדבר , שמצרפים איזה אותות שרצו, ואומרים: זה שם פועל ועושה אם נכתב או נאמר באופן פלוני , ואחר כך נכתבו אותם הכזבים אשר בדה אותם הרשע הבער  הראשון, והגיעו אותם הספרים לידי הכשרים החלשים  הפתאים, אשר אין להם קנה מידה להבחין בין אמת ושקר, והצניעום, ונמצאו בעיזבונם, וחשבו  בהם שהם אמת.

    כללו של דבר: פתי יאמין לכל דבר .

    וכבר יצאנו ממטרתנו הנעלה ועיוננו העדין, אל העיון ב ביטול הזיות ש ביטול ם גלוי לכל מתחיל  בעיון. אלא שהביאנו ההכרח לכך, כיון שהזכרנו את השמות ועניינם, ומה שנתפרסם עליהם אצל ההמון.

    ואחזור לענייני: כבר העירותי  שכל שמותיו יתעלה נגזרים, פרט לשם המפורש, וראוי שנדבר בשם הזה והוא אהיה אשר אהיה בפרק מיוחד,  בגלל מה שיש בכך מדקות העניין שאנחנו בו, כלומר: שלילת התארים.

  2. אני  מאד נהנתי  מהתשובה  של  הרב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest