דף הבית / משבר עולמי / בראון: "בנקאים, איפה המצפון שלכם?"

בראון: "בנקאים, איפה המצפון שלכם?"

photo_rav_gh70_173.gif

ראש הממשלה הבריטי גורדון בראון: "אנשים לא מבינים, למה פירמות גדולות מקבלות פרסים על הכישלונות שלהן. עכשיו עומדת בפנינו משימה, להביא את פעילות המערכת הבנקאית להתאמה לערכים של עבודה, אחריות, יושר והגינות".

התייחסותי: הם לא יבינו את המילים האלה.

האגואיזם מתפתח בהדרגה, החל מרצונות גופניים (אוכל, מין, בית) ועד לרצונות חברתיים (שנוצרים תחת השפעת ודוגמאות מהסביבה: עושר, שלטון, כבוד וידע). אם רצון כלשהו מתחזק על פני רצונות אחרים, הוא מדכא אותם. למשל, מי שנמצא עדיין בשלב ההתפתחות של הרצון לעושר, אז הרצונות היותר עליונים, לשלטון כבוד וידע עדיין לא מושכים אותו.

וכאלה הם הבנקאים. לפוליטיקאים רצונות יותר גבוהים, כי יש להם רצון לשלטון וכבוד, שאותם הם מוכנים לקנות תמורת כסף. לעומת זאת הבנקאים מוכנים לתת הכול כדי לקבל כסף, ולכן צעקתו של בראון נופלת על אוזניים אטומות.

מה לעשות? לחנך. ובכך לזרז את "הבשלת" האנשים תחת השפעת הסביבה. הרי כל הרצונות החברתיים יכולים להתפתח גם במהירות מואצת, זה תלוי רק עד כמה הם חשובים לחברה.

באופן מעשי: יש ללמד את הציבור דרך כלי התקשורת על העולם הגלובלי החדש, עולם של תלות מלאה בין כולם. התלות הזאת היא חוק טבע, ולכן לא נוכל לברוח מקיומו. אם נקיים אותו נרוויח מכל הבחינות!

ידיעות נוספות במדורים: משבר עולמי, כסף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest