דף הבית / כלכלה / כסף / בקרוב: היפר-אינפלציה והתמוטטות כלכלית

בקרוב: היפר-אינפלציה והתמוטטות כלכלית

photo_rav_gh70_273.jpg

מן העיתונות: תסריט אפשרי להתמוטטות כלכלית: מחסור במוצרים יביא לקריסת מערכת התשלומים ולחוסר אמון של היצרנים בבנקים. הצרכנים יאגרו את המוצרים הבסיסיים וכתוצאה מכך ייוצר מחסור במוצרים שיביא לעליה במחירים. רק המוצרים הבסיסיים יהיו רווחיים. מחירי המוצרים האחרים לא יעלו, משום שלא תהיה להם דרישה. מאותה סיבה ממש יפסק היצור של מוצרים אלה ובהמשך גם מחיריהם יעלו. עובדים רבים יפוטרו ממקומות העבודה שלהם, חוץ מהעובדים ביצור המוצרים הבסיסיים. הדרישה לכסף תכריח את השלטונות להדפיס כסף בכמויות גדולות. ועם הגידול של כמות הכסף, ערך הכסף יקטן וערך המוצרים יגדל.

התייחסותי: תסריט מאוד הגיוני. הוא יכול להמשך מספר שנים, ולכן היום נידמה לנו שהוא לא מציאותי.

בכל מקרה, לא זה העניין. "יציאה מהמשבר" פירושה, גידול ברמה האיכותית, משום שזו הרמה הבאה של התפתחות האנושות. היציאה צריכה להיות אחרת לגמרי, למדרגה החדשה!

הקשר הכללי ההדדי (גלובליזציה של כפר קטן) מראה לנו שכדי לצאת מהמשבר, עלינו לשנות ולהפוך את היחסים בינינו. אנו תמיד גידרנו והפרדנו את עצמנו זה מזה. היום כדי לשרוד, נצטרך לטפל אחד בשני.

אין לחכות להוראות מהממשלות וממוסדות המדינה. האדם צריך לשנות (לתקן) את עצמו, ולכן הוא זה שצריך לבנות את השינוי עצמו, את החינוך של עצמו. מתוך היחסים החדשים של החברה, יבנה בהדרגתיות השלטון החדש – ברית של אנשים איכותיים בעלי הבנה של הטבע והחברה (בורא).

בין קבלה לכלכלה
כלכלה חברתית בעולם גלובלי

פוסטים קודמים בנושא: משבר עולמי, כסף

One comment

  1. במידה וכך יהיה, אנשים יהיו עסוקים בלהשיג דברים הכרחיים, לפרנס את המשפחה וכו'. במצב כזה, כשיש דאגות גשמיות, אנשים לא מחפשים רוחניות, אלא להיפך. כמו שזה נראה, המשבר רק מרחיק אותנו מרוחניות, ואחרי שהוא יסתיים, עוד פעם תתחיל תקופת שפע כמו שהיה עד עכשיו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest