דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בקטע ההתחלתי של הדרך המרתקת

בקטע ההתחלתי של הדרך המרתקת

שאלה: כיצד בעבודה שלי אני צריך להתייחס לכך שיש "טעמי תורה" שמותר לגלות ו"סוד" שאסור לגלותו?

תשובתי: אל תדאג שפתאום במקרה תגלה איזה סוד אסור. אתה צריך לחשוב עכשיו על תיקון הרצונות שלך. כשתתקן את הרצונות ששייכים לחלק התחתון של הפרצוף – אז יתלבש בהם אור שנקרא "טעמים". ובאור הזה תוכל להבין את ראש הפרצוף ותתחיל לגלות את ה"סודות".

ה"סוד" הוא לא החישובים שלך בראש איך למלא את ה"גוף" בעזרת המסך. "להשיג את ראש הפרצוף", זה להשיג את מחשבת הבריאה, את היחס של הבורא אלינו, את הכוונה שלו, ולא רק הרצון שלו להעניק לנו כל טוב.

בינתיים אין לנו כאלה תאים במוח, אין לנו כלים לתפיסה מהסוג זה. אתה תצטרך לבנות מכשיר לוגי חדש, לוגיקה של קבלת החלטות שבינתיים אינה קיימת אצלנו.

ולאחר שנתקן את כל הרצונות שלנו ונידבק בבורא, הדבקות הזאת תעלה אותנו לדרגה יותר עליונה, שעליה המקובלים אינם כותבים. חכמת הקבלה מדברת רק על תיקון הרצונות שצריך להתבצע במשך 6000 שנה.

במשך אותם 6000 שנה מסתיים התיקון, ועולמות בי"ע עולים לעולם האצילות. ולאחר מכן, עולם האצילות, יחד עם עולמות בי"ע, מתפשט למטה מהפרסא, עד לעולם הזה. אבל על זה כבר לא מסופר בספרים מפני שזה שייך לתיקון של "לב האבן".

אנחנו לומדים כיצד עלינו לעלות לעולם האצילות. לאחר שכל הנשמות ששייכות ל"ישראל", וכן כל הנשמות ששייכות ל"אומות העולם" שאינן יכולות לעלות בעצמן אלא רק בזכות הצטרפותן אליהן (וחלקים כאלה קיימים בכל אדם) עולות לעולם האצילות ומקבלות שם את האור – בזה העבודה שלנו מסתיימת.

כשאנחנו מעלים את כל הנשמות, עד לאחרונה ביותר, אז מגיעה פעולה עליונה שנקראת "זיווג רב פעלים מקבציאל", שמתוכנן מלכתחילה לאותו הזמן שבו כל האח"פ דעלייה יעלה. ואז מתגלה האור של גמר התיקון – "רב פעלים מקבציאל". כלומר, הוא לוקח את כל הרצונות, עם כל האורות שלהם, מקבץ אותם יחד לעשר ספירות שלמות, והם מתפשטים מראש עולם האצילות עד לעולם הזה.

כך מתרחש התיקון של כל הרצונות. אבל מה יקרה לאחר מכן? – זה לא מתואר בחכמת הקבלה. נו, תיקנת את הרצונות, ומה הלאה? תיקנת סוף סוף את המכונית, ולאן תיסע עכשיו?

אנחנו נמצאים רק בקטע קטן והתחלתי של הדרך, ומה יהיה הלאה – לא מספרים לנו… ולא מפני שזה אסור, אלא זה פשוט בלתי אפשרי. אין לנו לא את השכל ולא את הרגש כדי להבין את מה שיקרה הלאה. אבל ללא ספק, העתיד הזה מוכן עבור כל אחד. התפקיד שלנו הוא רק לזרז את ההתפתחות שלנו!

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 10.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
את הסוד האסור אפשר לגלות לכל תינוק
כמו מים שמחלחלים לתוך החול
בדרך למרכז ההגנה הסודי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest