דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בעיני מי אני רוצה למצוא חן?

בעיני מי אני רוצה למצוא חן?

האידיאל לפי חכמת הקבלה הוא "למצוא חן בעיני הבורא". זה אומר, שאנחנו צריכים לעשות "צמצום" ו"אור חוזר", כלומר להיות מוכנים לקבל את הצורה שלו כדי לעשות לו נחת רוח. זאת המטרה שלנו. ולכן, כל הבירור שלנו וכל המעשים נועדו כדי "למצוא חן בעיניו". כך גם בעולם שלנו, בכך שאני רוצה לגרום למישהו תענוג, אני מקבל את הרצונות שלו כשלי.

אבל בכללות, האידיאל של העולם שלנו זה "להתפאר בעיני הבריות" ובהתאם לערכים שלהם, אם זה כסף, כבוד, שליטה או ידע. בכך שהם משיגים את זה, במה הם רוצים להשיג הצלחה וגדלות? – בכך אני מרגיש את עצמי חשוב. במיוחד רואים את זה על הדור שצומח עם הדחפים הטבעיים שלו לחיפוש אחר ערכים. בכך שמגלים את כל מה שחשוב לסובבים, הצעירים לוקחים את סולם הערכים הזה ומשתוקקים להצלחה דווקא במה שמכתיבה הסביבה.

לכן בעיני מי אנחנו רוצים להתפאר: בעיני הסביבה או בעיני הבורא? – בזה טמון ההבדל בין העולם לבין מי שמתקן את עצמו בעזרת חכמת הקבלה.

אנחנו רוצים להתקדם קדימה ולבוא להתאמה לבורא, להשתוות עימו, ובזה עושים לו נחת רוח, וההידמות אפשרית רק באמצעות הכוח שלו. ולכן אנחנו צריכים ליצור פעולות מתאימות כדי שהכוח שלו ישפיע עלינו ויהפוך אותנו לדומים לו.

העבודה הזאת מוגדרת כ"תורה ומצוות". "תורה", זה המאור המחזיר למוטב, כלומר הכוח שמתקן אותנו. במילים אחרות, אנחנו רוצים לתקן את עצמנו ולא את העולם. בזה גם כל ההבדל בין אלה שעוסקים בחכמת הקבלה לאלה שעוסקים בכל שיטה אחרת.

חכמת הקבלה זו שיטה לתיקון האדם. האדם מתקדם באותה המידה שבה הוא מתקן את עצמו, בכך שמשתווה לבורא. ולכן הוא זקוק לחכמת הקבלה, "חכמת האור". אם הוא לא מציב לעצמו את המטרה של תיקון עצמי, אז הוא לא עוסק בחכמת הקבלה, אלא במשהו אחר.

מכאן ההבדל הכל-כך גדול בין כל העיסוקים שבעולם והעבודה של האנשים עם ה"נקודה שבלב" שלומדים ומממשים את חכמת הקבלה. עבורם הדבר החשוב זה השינויים הפנימיים התמידיים. והאחרים מנסים להטיב את חייהם על ידי ניצול של הסובבים. ההבדל כאן הוא גדול מאוד: אם העולם מציג תפיסה של "מוסר", אז אנחנו מתקדמים קדימה לפי שיטת התורה, כלומר לפי המאור המחזיר למוטב, במילים אחרות, לפי שיטת הקבלה.

מתוך שיעור על המאמר "הגלות והגאולה", 29.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מקובל והעולם
כשהבורא קרוב
מעומק הלב…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest