דף הבית / המשבר ופתרונו / בעיות של הנוער

בעיות של הנוער

שאלה: ברוסיה התרחשה סדרה של מקרי התאבדות בקרב הנוער. האנשים מבולבלים, הם אינם מבינים מה קורה. איך אנחנו מסבירים את התופעה הזאת?

תשובה: זמנים של מגיפות כאלה אנחנו עוד נראה בעתיד. עכשיו אלה התאבדויות אצל בני הנוער, אחר כך תקופה כזאת ואחר כך תקופה אחרת. מהי הסיבה לכך? – אצל בני הנוער, גם אצל הבנות וגם אצל הבנים, ישנה תקופה שהחיים האלה אינם מובנים להם בצורה ברורה. החיים נראים להם כאילו וירטואליים, כמו שנמצאים בין העולם הזה לבין העולם הבא.

הם מאוד רגישים בתקופה הזאת לכל גירוי, מצב שעלול להסתיים אפילו בצורה טרגית כזאת.

בני הנוער אינם מרגישים מוות, אינם מרגישים את הסוף. הם נמצאים מעט גבוה יותר מהעולם שלנו, מרחפים איפה שהוא באוויר, ובדיוק כך מתייחסים לסוף הטרגי האפשרי של החיים. על כך ידוע לפסיכולוגים, לסוציולוגים, למורים ולמחנכים.

במידת האפשר, צריך למנוע מצבים כאלה, למשל, להגביל את הגישה של בני הנוער לאינטרנט, המדיניות צריכה להיות ברורה מאוד ברמת הביצוע בנושא בריאות הנפש.

אני לא חושב שהמקרים האלה ייעלמו או יצטמצמו. להיפך, הכמות של אותם המקרים רק תגדל, משום שאין תשובות אודות האגו שגדל, ויוצא מזה, שהאדם נמצא בבלבול בן שמיים וארץ.

יתרה מכך, בני הנוער מסתכלים על המבוגרים, שנותנים דוגמה לחיים העתידיים של הנוער, והם לחלוטין לא מסכימים עם חיים כאלה. אפילו אם יש להם בחיים ביטחון כלכלי, זה לא מתאים להם ולא מספק אותם. לכן, הרבה בעיות צפויות לנו בעתיד. אולם עד שיגיע הזמן שנוכל לפתוח בפניהם את כל התמונה של העולם העליון הזוהר שהם יכולים להשיג – הם יישארו במצב אפל יותר ויותר.

הם יהיו החלק הסובל ביותר של האוכלוסייה, שמושפע מסמים, זנות, ועוד כל מיני בעיות. כיום מתווספת לכך האבטלה, שכרוכה בבעיה אחרת לחלוטין – האוניברסיטאות נסגרות, וזה אומר שאין עתיד. הצעירים לא רואים לפניהם שום דבר, אלא ייאוש.

מדוע היו מהפכות במדינות צפון אפריקה? – צעירים רבים, ביניהם משכילים, בוגרי אוניברסיטאות באירופה, חוזרים הביתה לטוניסיה, לוב, ספרד, איטליה ולא יודעים מה לעשות, כי המדינות האלה נמצאות על סף משבר גדול.

ובכל מקום הצעירים יהיו החלק הסובל ביותר של האוכלוסייה – אין לו עתיד.

לחלקים אחרים של האוכלוסייה הכי חשוב לחיות יחסית בנוחות, אבל לצעירים זה לא מספיק, וכמובן הם אינם יכולים להירגע.

אנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו יכולים להביא אותם לעליית מודעות ליציאה למימד אחר, שייתן להם את המילוי השלם.

אם אנחנו נביא לאנשים את השיטה שלנו בצורה נכונה, אז האנשים ירצו ליישם אותה בעצמם, כי השיטה מאפשרת לאדם לאזן את עצמו, מאפשרת לו מילוי בלי קשר לעבודה ולעושר. הם יסתפקו במינימום ההכרחי, וכל השאר הם ישיגו על ידי ההתחברות האינטגרלית לסביבה.

מתוך השיעור הווירטואלי 12.02.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ההתאבדות היא תוצאה של משפחה לא נכונה
לא בכפייה אלא מכל הלב
ביחד אפשר לעשות כל כך הרבה דברים טובים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest