דף הבית / קבלה ומדע / בעולם הקוונטים – העתיד משפיע על העבר

בעולם הקוונטים – העתיד משפיע על העבר

כשאנחנו יודעים כעת הכול על החלקיקים הקוונטיים, אין אפשרות למדוד בדיוק רב את המצב שלהם, כך אומר מחקר חדש. בסך הכול ניתן לחשב את ההסתברות הסטטית של התוצאות האפשריות. העובדה הזאת לא מהווה בפני עצמה טעות מדידה, אלא תופעה טבעית שנרשמה בפועל.

המצב של חלקיק קוונטי לא סתם לא ידוע לנו, אלא עד למדידה הוא לגמרי לא מוגדר ולא ברור. תהליך של מדידה ישירה מחייב בעצמו את החלקיקים להשתנות באופן בלתי קבוע וברור עד למצב התואם.

לפני זמן לא רב פיזיקאים חקרו את התכונות של החלקיקים רק על ידי ניסויים מחשבתיים, ואילו תצפיות ישירות חייבו את האובייקטים להסתיר את התכונות הקוונטיות שלהם.

בשנות ה-80 החוקרים המציאו מכשירים מיוחדים שמודדים את המערכות הפגיעות האלה בזהירות רבה, שלא גורמים לקריסה פתאומית. המכשירים איפשרו לפיזיקאים לחזות את המצב העתידי ב-90% דיוק, כלומר הם הצליחו לבצע את התהליך בתשעה מקרים מתוך עשרה.

התיאוריה הקוונטית מציגה השערה, שבעולם הקוונטים הזמן משתנה בשני הכיוונים, בעוד שבפיזיקה הקלאסית, כמו גם בעולם הקלאסי, הכול זורם רק בכיוון אחד. בתוצאה של הניסוי  נקבעה סימטריה של הזמן.

הנתונים שהתקבלו מראים, שהמצב הקוונטי של המערכת מאחד את המידע מהעבר ומהעתיד. ייצוג גרפי של זמן בעולם הקוונטי, צריך לסמן עם חץ בעל שני ראשים.

אני חשבתי שעד כמה זה מפליא ומדהים, שכל התכונות והמאפיינים של הטבע הקוונטי מתוארים בחכמת הקבלה לפני 5,776 שנים על ידי מי שמגלה את העולם הבא (מעֵבר לאגואיסטי, מעל לחומרי), המקובל הראשון, אדם הראשון בספרו "רזיאל המלאך" (הכוח הנסתר), שהכוונה היא לכוח הכולל של החיבור (של השפעה ואהבה).

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest