דף הבית / המשבר ופתרונו / בעוד שנה וחצי שנתיים, שנים באיחוד האירופי יתחילו בעיות ריאליות ורציניות מאוד

בעוד שנה וחצי שנתיים, שנים באיחוד האירופי יתחילו בעיות ריאליות ורציניות מאוד

 דעה: (מ. חָזִין, כלכלן): בשנה וחצי הקרובות לאיחוד האירופי צפוי משבר. ארבעה תסריטים אפשריים: היווצרות איחוד סביב גרמניה, ברית סביב גרמניה וצרפת, התפרקותו של האיחוד האירופי למדינות נפרדות ומלחמה ביניהן, פריחתו של האיחוד האירופי עם הצטרפויות אפשריות של אלג'יר, אוקראינה, סוריה ומדינות אחרות. יחד עם זה, גורלו של האיחוד האירופי אינו נידון על ידי ההנהגה שלו. בתנאי משבר, המִקְבָּצִים הגיאו-כלכליים הטבעיים הקיימים בתוך האיחוד האירופי, יתאחדו, וישנה אפשרות שאירופה תתפרק לשני מקבצים: "האימפריה הרומית" ו"גרעין מחאתי".

התהליכים המשבריים באיחוד האירופי יקבלו תאוצה, ובעוד שנה וחצי-שנתיים באיחוד האירופי יתחילו בעיות רציניות מאוד, שעלולות להביא את המדינות של האיחוד האירופי לדיקטטורה: לא רבים יוכלו לשמור על דמוקרטיה פרלמנטארית. מצעדי הגאווה של ההומואים היום, זה גידול של אלה שייתָלו על פנסי הרחוב, מפני שהאליטה הבינה שיש להטיל את זעמו של העָם על מישהו.

תגובתי: על אף שחזין התארח אצלי ואנחנו דנו על האפשרות של קבלת ההשכלה האינטגרלית עבור אוכלוסיית האיחוד האירופי על ידי האליטות, הוא ממשיך לדבר בדרך של ייסורים ("בעיתו") ולא בדרך של תיקון ("אחישנה"). אני בכל זאת מקווה לתוצאה טובה יותר, היא תלויה במאמצים שלנו ולא באסיפות פסגה…

ידיעות קודמות בנושא:
צריך להתחיל לבנות את אירופה מאפס
האם אירופה מוכנה לאינטגרציה?
שיקומה או מותה של אירופה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest