דף הבית / המשבר ופתרונו / איזה עתיד לבנות?

איזה עתיד לבנות?

דעה: (א. מָטְבֵיְצֵ'ב, יועץ ניהולי של נשיא רוסיה בפוליטיקה פנימית): כל משבר מסמל הערכה מחודשת של ערכים. אנחנו עדיין לא יודעים, מה יאבד את ערכו. דבר אחד ברור, "כמו מקודם" לא יהיה יותר אף פעם. הניסיונות לחזור למערכת הקודמת, כאשר "הכול היה טוב", או הניסיונות להסתגל לשינויים, יביאו לאסון.

ניהול שמביא את המערכת למצב של איזון, אינו אפשרי יותר. דרוש ניהול להעברת המערכת ממצב אחד לשני. לשם כך צריך שיהיה פרויקט עתידי, מה גם, שזה יהיה פרויקט שעונה לאתגרים.

עכשיו אומרים, שצריך לבנות תשתית, כבישים, להגדיל את ההוצאות המדיניות, לארגן עבודות ציבוריות, ובהמשך, הבנייה תמשוך אחריה ענפים אחרים, וכך אנחנו נוציא את כל הכלכלה.

אבל צריך להבין, איזו תשתית לבנות, לאיזה עולם? ללא פרויקט, ללא עולם, שאותו אנחנו רוצים לבנות, כל המאמצים יתגלו כניסיון לשחזר את העבר, אבל לא כיצירתיות של העתיד.

תגובתי: העולם העתידי ידוע לנו, זהו עולם של אנשים שמאוחדים בהידמות לחוק העליון של הטבע. הכלכלה והצריכה הם מינימליים ורציונליים. הקצאת המכסה לאנשים, היא רק לפי הצורך לספק את הצרכים ההכרחיים. כל הזמן תפוס בלימוד של החינוך וההשכלה האינטגרליים ועבודות ציבוריות במטרה להביא את העולם לשלמות מלאה (לגמר התיקון השלם). לפי העולם הזה, כבר עכשיו הכרחי לבנות את הכלכלה, הפיננסים, השירותים הסוציאליים, התרבות, החינוך וההשכלה.

ידיעות קודמות בנושא:
המודל החדש של הגלובליזציה
מה יחליף את הגלובליזציה?
הבעיות של הסדר העולמי החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest