דף הבית / משבר עולמי / בנקודת השבירה – מהעבר אל העתיד

בנקודת השבירה – מהעבר אל העתיד

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

למזלנו נולדנו בתקופת המעבר, לאחר מיליארדי מהלכים היסטוריים שקרו ביקום שלנו ועל פני כדור הארץ, מצאנו את עצמנו בנקודת השבירה של ההסתעפות מהעבר לעתיד, כשדווקא אנחנו חייבים בעצמנו לממש את המעבר הזה מהמערכת האגואיסטית, האינדיבידואליסטית, הבדידה – למערכת אלטרואיסטית, אינטגרלית, אנלוגית.

בכל הדורות הקודמים התקיימנו בתוך הרצון האגואיסטי, פעלנו בקו ישר כל אחד לעצמו. ואילו עכשיו, בהשפעת הטבע, אנחנו נאלצים להרגיש שעלינו לשנות לחלוטין את השקפתנו ואת כל הפעולות בעולם שלנו למען קיומנו העתידי.

מכיוון שהאנושות נעשית לקשורה גלובלית, איננו יכולים להמשיך לפעול בתוכה כל אחד לעצמו. וגם אם כן, בכל זאת נזיק לעצמנו. בכל יום מתגלה יותר לכולם מערכת הקשר הכללית, החדשה, הגלובלית, האינטגרלית, והיא כבר ברורה למאות אלפי אנשים בעולם.

בחכמת הקבלה אנחנו לא משערים השערות, אלא חוקרים את המערכת הזאת בפועל: כיצד בנויה המערכת של השלב הבא, שנקרא השלב הרוחני, שאליו צריכה לעלות האנושות כולה כבר בזמננו. יחד עם זאת, אנחנו לומדים לא רק על המערכת הזאת, אלא גם את השיטה להשגתה: כיצד אפשר לעלות אליה, בלי לחכות שהטבע כהרגלו יתחיל לדחוק בנו מאחור.

הרי בכל שלבי התפתחותנו הקודמים, הטבע דחף אותנו מאחור על ידי התפתחות האגואיזם. הוסיפו לנו טיפת אגואיזם – ומייד רצנו קדימה, בניסיון למלא אותו איכשהו. הרגשנו עוד טיפה של אגואיזם – והתחלנו לרוץ בכיוון שונה, בחיפוש אחר מילויים אחרים.

כך התקדמנו בזיג-זג ובנינו את החברה, את מערכת החינוך, את המשפחה, הבאנו ילדים לעולם, בנינו מדינות, טכנולוגיות, תעשיות וכן הלאה. וכל זה – בגלל התפתחות האגואיזם, שדחק בנו בכל פעם לרדוף אחר מילויים חדשים.

ואילו עכשיו מתגלה הבעיה: האגואיזם כבר אינו דוחף אותנו יותר. במקום זה, קושרת אותנו יחד המערכת האינטגרלית שמתגלה לנו, הטבע האינטגרלי שמחייב אותנו להתחבר יחד על מנת להמשיך להתקיים.

כלומר, גם הטכנולוגיה, גם המשפחה, גם יחסי החברה, המדינות, בתי הספר – מה שלא יהיה, כל מה שקורה – לפתע מפסיק לעבוד, מפני שאיננו יכולים להמשיך לתפקד בעולם הזה עם אותה ההשתוקקות האגואיסטית שלנו מהעבר. העולם "סגר" אותנו בתוך מערכת אחרת, מערכת של קשר הדדי כללי. ואילו אנחנו נכנסים לשם עם הפעולות הקודמות שלנו, ההרגלים הקודמים שלנו, החוקים הקודמים, והקשרים החברתיים הקודמים.

אנחנו נכנסים למערכת שונה לגמרי. היחס שלנו כלפי העולם שונה ממה שהוא אמור להיות, ממה שהעולם מחייב אותנו. ומסתבר, שאנחנו צריכים לעשות משהו עם עצמנו. אבל מה? – את זה בינתיים לא למדנו. כיצד להתחבר בינינו על מנת להיות מתאימים לעולם? – את זה בינתיים איננו יודעים.

כיצד משיגים קשר כזה, כיצד לשכנע את עצמנו שזה הכרחי? – אמנם מבחינה הגיונית רבים היום מבינים זאת, ובכל זאת, עדיין לא נמצא פתרון לשאלה זו.

אם כן, היום כולנו נמצאים במעבר מהמדרגה התחתונה למדרגה עליונה יותר. והמעבר הזה אינו כמו כל מעבר מצורה אחת לצורה אחרת, מדרגה טכנולוגית אחת לדרגה אחרת, כפי שזה היה בעבר. עכשיו כולנו נמצאים במעבר איכותי ולא כמותי.

מעבר איכותי הוא לא סתם שינוי באיכות החיים שלנו או באיכות היחסים בינינו, אלא שינוי מוחלט בכל מה שהיה בעבר. העולם צריך להיות שונה לגמרי. זאת הבעיה שלנו.

העולם משתנה ומתקרב אלינו, ואנחנו עדיין איננו יודעים כיצד עלינו להרגיש אותו נכון, אנחנו עדיין נמצאים באידיאולוגיה הישנה, בהכרה הישנה, בתפיסה הישנה. כאילו נפלנו לתוך איזשהו חלל לא מובן, ולכן איננו מצליחים בשום אופן לתפקד בו נכון.

ולכן, כל פעולות השגויות שביצענו, כל הצורות הקודמות שלנו, עוברות היום את מה שנקרא משבר. נקווה שנבין במהרה כיצד עלינו להשתנות. חכמת הקבלה מדברת על כך. אני מקווה שהיא תעזור לא רק לנו, אלא לכל האנשים בעולם, ונגיע לכך.

מתוך השיעור הווירטואלי בנושא "יסודות חכמת הקבלה", 17.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עידן המערבולת
יציאה מהמבוי הסתום של האגואיזם
החלוצים הראשונים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest