דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / בניסיון להינצל ממכבש ההתפתחות

בניסיון להינצל ממכבש ההתפתחות

laitman_2010-02-02_3884-70.jpg

שאלה: את הנחיצות ללכת על וויתורים ההדיים ניתן עוד איכשהו להבין, אך כיצד להסביר לאדם הרגיל, מהו אור התיקון?

תשובתי: האור הוא הנשא של תכונת ההשפעה, הכוח העליון הנמצא בטבע המקדם אותנו, הנותן לנו חיים המתקן והמוביל קדימה.

כל מאות אלפי שנות קיומנו על כדור הארץ (בלי לקחת בחשבון את מיליוני שנות ההתפתחות של הטבע הדומם, הצומח והחי) אנחנו התפתחנו בכפייה, בעזרת כוח הטמון בתוך הטבע. ישנה בתוכו איזו תוכנה ומנוע שעובד לפי התוכנה הזו ומסובב את כל הבריאה וגורם לה להתפתח.

המדענים מגלים שעוד לפני 15 מיליארד שנה היקום שלנו התחיל להתפתח כתוצאה מהמפץ הגדול. כלומר בתוכו טמון כוח ההתפתחות שלנו. ועכשיו הכוח הזה ממשיך לפתח אותנו הלאה, מה שנקרא "לפי ההלך הטבעי של ההיסטוריה" (בעיתו).

אך לנו ניתנה אפשרות להתפתח ב"להקדים את הזמן" (אחישנה). כלומר לא על ידי הכוח הנוקשה של הטבע הדוחף אותנו להתפתחות ב"יד קשה", מה שנקרא ב"דין ובהגבלות", אלא על ידי כך שאנחנו מעוררים על עצמנו "רחמים". כמו שכתוב: "מהו רחום אף אתה רחום".

פירוש הדבר שאני מעורר בטבע את כוחות ההתפתחות הטובים. הרי אם אני מסכים עם ההתפתחות, אני רוצה אותה בעצמי ובעצמי משתוקק להגיע לאותה המטרה, כשאני בעצמי מעורר בתוכי רצון עוד לפני שהטבע מתחיל להפעיל עליי לחץ, אז אני ארגיש את עצמי נוח וטוב! אני אזכה להבנה ואקצר לעצמי את הדרך. למעשה זה כל מה שעלינו לעשות!

אנחנו צריכים לברוח כמו עכבר שנרדף על ידי חתול. וכשהאדם רוכש שכל, הוא מבין שמכבש ההתפתחות מתקרב אליו. יש אנשים שעדיין לא שמים לב למכבש הזה שמגיע אליהם, הם לא מרגישים אותו, זה מעיד על כך שהוא עדיין לא התקרב אליהם במיוחד, ולא גורם ליסורים גדולים.

תאר לעצמך שאתה רץ בכביש ורודף אחריך מכבש ענק שעוד רגע מוחץ אותך. אם הופיעה בך הרגשה כזאת אתה תחפש כיצד להינצל, אבל אין לך לאן לברוח, משני הצדדים עומדים בניינים לאורך קילומטרים, אתה רץ בכביש צר ביניהם ואחריך דוהר במהירות עצומה המכבש הענק הזה. תמונה מרשימה… אתה רוצה שהוא ימעך אותך לתוך האספלט?

ישנם אנשים שכבר מרגישים את עצמם במצב כזה, וישנם כאלה שעוד לא מרגישים. אך כל זה עניין של זמן. יש בדיחה, אדם עומד בחלון ביתו בקומה השמינית, ורואה את השכן שלו נופל מקומה עשירית. כשאותו שכן עובר בנפילה שלו דרך הקומה השמינית הוא שואל אותו "הכל בסדר?" והשכן עונה "בינתיים הכל בסדר". זה ה"בינתיים הכל בסדר" שהעולם נמצא בו היום.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 30.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נתק מבטך מהמישור והבט למעלה
גדל מי שרוצה לגדול
טובים מרצוננו החופשי

One comment

  1. אם קבוצה שבנויה נכון יכולה להגיע להשפעה, אז נראה לי הגיוני שצריך לייסד כמה שיותר קבוצות כאלו, וכמעט לא משנה מה המטרות שלהן. אם בונים מספיק קבוצות שמשפיעות גם אחת על השנייה, אז הסיכוי גדל שאחת הקבוצות תפרוץ את גבולות המכתש, ותוכל להגן על העולם.. בשימוש וחיבור אל חוכמת הקבלה. לפי מה שאני רואה, אנשים לא מצליחים להתחבר לפשטות של הקבלה, כי המילים לא מספיקות… יש בעולם שלנו הרבה יותר מידי מילים ומפה נובע הבילבול.. יותר קל להבין מתוך ניסיון.
    ואם ברצוננו להשפיעה בצורה יותר רחבה דרך המילים.. יואיל אם נרחיב את אוצר המילים של ההסברה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest