דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בניגודיות בין אור לחושך

בניגודיות בין אור לחושך

בעל הסולם, "הקדמה לספר הזוהר", סעיף ס"ז:

"ובהיות האדם מישראל, מגביר ומכבד את בחינת פנימיותו, שהיא בחינת "ישראל" שבו, על חיצוניותו, שהיא בחינת "אוה"ע" שבו. דהיינו, שנותן רוב טרחתו ויגיעתו, להגדיל ולהעלות בחינת פנימיות שבו, לתועלת נפשו, וטרחה מועטת, בשיעור המוכרח, הוא נותן לקיום בחינת "אוה"ע" שלו, דהיינו לצרכי הגוף. הנה אז, גורם במעשיו, גם בפו"ח דכללות העולם, שבני ישראל עולים בשלמותם מעלה מעלה, ואוה"ע, שהם החיצוניות שבכללות, יכירו ויחשיבו את ערך בני ישראל."

אם אנחנו משייכים את עצמנו לחלק העליון, לגלגלתא ועיניים, ל"ישראל" שבעָם ישראל, אז אין לנו שום חובה לפנות לקהל החיצוני ולהתחיל בהפצה בקרב אלה שנמצאים באח"פ עד שאנחנו לא נעלה כמה שיותר גבוה על ידי חיבור ואיחוד עד לערבות ממש, עד שלא נקבל באיחוד הזה את המאור המחזיר למוטב שיחבר אותנו באמת.

ואז מאיתנו תזרום "הארה" לאח"פ. כי בכלי הכללי נוצרת ניגודיות: בגלגלתא ועיניים שלו יהיה יותר אור, ואילו באח"פ בהשוואה לזה, יהיה בדיוק להיפך. וככלל, "אוה"ע" יכירו בחשיבות הכלים דהשפעה, שנקראים "ישראל". בחלק הפנימי מכירים אלה שבעצמם נמצאים בחלק החיצוני. וזו תהיה תוצאה ישירה של התיקון הפנימי שלנו.

לכן, אם אנחנו מתחברים, מתלכדים, אז גם אלה שנגד, מי שלא קשור עם העבודה הזאת, גם כן מקבלים ממנה "הארה" שעל ידה נהיה להם ברור, שבנו יש אור ואצלם זה חושך.

"ואם ח"ו להיפך, שהאדם הפרטי מישראל, מגביר ומחשיב את בחינת חיצוניותו, שהיא בחינת "אוה"ע" שבו, על בחינת "ישראל" שבו, אז גורם במעשיו, שגם החיצוניות שבכללות העולם, שהם אוה"ע, עולים מעלה מעלה, ומתגברים על ישראל, ומשפילים אותם עד לעפר. ובני ישראל, שהם הפנימיות שבעולם, ירדו מטה מטה ח"ו."

"אוה"ע" מתחזקים, כאשר החלק של "ישראל" לא פועל בכלי כמו שצריך. אז החושך נהיה סמיך, בני ישראל נופלים ממדרגתם והחיצוניות שבהם גוברת על הפנימיות, עד שהכוחות ההרסניים מוחצים ומשפילים אותם לגמרי…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר" של בעל הסולם, 28.02.2014

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד מרפאים את השנאה?
חוק האהבה לא מאומץ על ידי הפרלמנט
העם המפולג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest