בלחיצה אחת קטנה

שאלה: כיצד ניתן להעלות את כוח ההתגברות כשמתגלה רצון אגואיסטי עוד יותר גדול?

תשובתי: כל התכונות של האדם, מהטובות ביותר ועד הגרועות ביותר, מתגלות במסגרות של המערכת הכללית של הנשמות שמתקדמות לאיחוד בהתאם לתוכנית הבריאה. ולכן איננו יכולים לשייך על חשבונו של האדם עצמו אף אחד מהגילויים האישיים שלו. בדומה לגלגלי שיניים, בדומה לחלק האינטגרלי של המערכת, הוא חייב לגלות בתוכו אוסף מסוים של נטיות, דחפים ומצבים.

כל מה שיתרחש באדם, הוא לא צריך לבנות על זה שום חשבון. כי הרי לא הוא בעצמו, אלא המערכת הכללית הנמצאת במצב זה או אחר, קובעת את מה שיתרחש איתו עכשיו. ולכן, לא צריך לדאוג למצב הנוכחי, אין לך מה לעשות איתו. המצב מורכב מאלפי גורמים חיצוניים ביחס אליך. מה ששייך למצב העתידי, גם עליו אין מה לחשוב, מאחר וגם זה אינו תלוי בך אלא נקבע לפי צורכי המערכת שצריכה לפסוע קדימה.

למעשׂה, אני צריך לחשוב רק כיצד לעשות את הצעד הזה קדימה. מה תלוי בי? גם כאן ישנם דברים שאינם מיושׂמים על ידי, אלא על ידי האור העליון. האדם מבצע בדיקה ומגיע לאותה הנקודה, שם הוא באמת יכול ליישׂם את עצמו. אז הוא רואה פעולה מאוד מדויקת וברורה, כאילו לחיצה על כפתור.

וזהו תפקידו של האדם: כל רגע לגלות רק את הפעולה הנדרשת ממנו וליישׂמה. לפי המהלך של הבדיקה הזאת, הוא מגלה עוד הרבה דברים אחרים, וכתוצאה מכך שלוחץ על הכפתור, הוא מפעיל את המערכת ומתחיל לתפוס ולהבין אותה, להתכלל בה. במילים אחרות, האדם מתחיל להשׂיג את המערכת בכללות. הוא בכלל אינו שפן ניסיונות שמוצא בתוך המבוך כפתור למזון. להיפך, על ידי המאמצים שלו בכל מיני מצבים, הוא משׂיג את התנאים, הסיבות, המהות של כל המתרחש. בהגיעו אל הכפתור, הוא ללא ספק ילחץ עליו. כל העניין הוא בבירורים, וזהו הקניין האמיתי.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אף לא רגע אחד של מנוחה
רגעים דחוסים
והמונה דופק ודופק…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest