דף הבית / כלכלה / כסף / בכל רחבי העולם מתעוררות מחאות

בכל רחבי העולם מתעוררות מחאות

ידיעה: "בשעה שהזלזול בזכות ההצבעה הולך וגדל, מחאות מתעוררות בכל רחבי העולם.

במדריד – מאות אלפי הודים מאוכזבים מריעים לפעיל כפרי שהכריז על שביתת רעב. ישראל מזדעזעת מהפגנות הרחוב הגדולות ביותר בהיסטוריה שלה. צעירים זועמים בספרד ויוון משתלטים על הכיכרות בכל רחבי המדינה.

התלונות שלהם נוגעות למגוון רחב של תחומים, מהשחיתות ועד לאבטלה והמחסור בדיור בר השגה, שהן הצרות המשותפות של העולם כולו.

אך מדרום אסיה ועד מרכז אירופה, ועכשיו אפילו בוול סטריט, למוחים הללו יש מכנה משותף נוסף: זהירות, ואפילו בוז, כלפי הפוליטיקאים המסורתיים וההליך הדמוקרטי הפוליטי שהם מנהלים.

"ההורים שלנו אסירי תודה אפילו על כך שהם מצביעים", אמרה מרטה סולנס, בת 27, בהתייחסה לספרדים הוותיקים, שחיו עשרות שנים תחת הדיקטטורה של פרנקו. "אנחנו הדור הראשון שאומר שההצבעה לא שווה כלום".

הניכור מעמיק במיוחד באירופה, עם חרמות ושביתות, שבאתונה ובלונדון הובילו לאלימות. יותר ויותר אזרחים מכל הגילאים, ובמיוחד הצעירים, דוחים את המבנים המסורתיים כמו המפלגות והאיגודים המקצועיים, לטובת מערכת השתתפות רחבה יותר, היררכית פחות, שמעוצבת בצורות שונות בתרבות האינטרנט.

המפגינים בנו לעצמם חלל פוליטי וירטואלי, שמתייחס בקרירות יחסית , ולעיתים בעוינות גלויה, למוסדות העילית המסורתיים.

במדינות אירופאיות רבות הייאוש כפול: גם מהממשלה הפדרלית השקועה בחובות עצומים ומצמצמת את ההוצאות החברתיות, וגם מהאיחוד האירופי, שנתפס כמרוחק ולא דמוקרטי. מנהיגי אירופה הכתיבו תנאי צנע נוקשים לשם יציבות האירו, המטבע האחיד של האזור, חותמת הגומי של הפוליטיקאים הלאומיים הכנועים והמושחתים, כלשונם של המפגינים".

התייחסותי: אנחנו צריכים להגיע לייאוש לא מהאליטות, אלא מהטבע שלנו – האגואיזם, כדי שנתחיל להתעלות מעליו. חלוקה מחודשת של הנכסים ללא התעוררות מוסרית של המונים, לא תביא לתוצאה חיובית. כל הפיתרונות הם חלקיים, כלומר, לאף אחד אין פיתרון ריאלי לבעיה, ומה שחכמת הקבלה מציעה לא נלקח בחשבון, מפני שהיא נראית כמו קומוניזם חדש.

הכלכלנים אינם מעוניינים להודות בכך שהטבע מציב בפנינו תנאי של איחוד מוחלט למנגנון אחד. אבל הרי כבר חייבים לבנות דגם כלכלי של צריכה נבונה, של קשרים הדדיים אלטרואיסטיים, של תועלת מהשפעה. לקראת הכניסה לעולם החדש, עלינו לחנך את כולם לראייה כזאת של העתיד הלא רחוק, שבקרוב יגיע אלינו בעל כורחנו, כתוצאה מההתפתחות (האבולוציה) שלנו.

ידיעות קודמות בנושא:
שביתות ומהומות בכל העולם
פעולת מחאה בארהʺב
מרד צעירים כלל עולמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest