בכל אדם יש נשמה!

אם אתה לומד את חכמת קבלה רק למען רכישת ידע, ללא רצון לתקן את עצמך, זה לא יביא לך שום תועלת! העיקר הוא למשוך אליך את המאור המחזיר למוטב. לכן, בדורות הקודמים, המקובלים הסתירו את ספריהם, כי עדיין לא התגלתה בבני האדם הנחיצות באור התיקון.

ובשביל מה היה צריך לתת בזמנו לאדם ספר? – הוא היה רואה בו רק אותיות מתות, תיבות ריקות. לכן היה קיים איסור לימוד חכמת הקבלה! אם לא הבשיל באדם הרצון הנכון, חכמת הקבלה לא תביא לו שום תועלת, אלא רק נזק, מאחר והוא ילמד אותה באופן מכני וכך יישאר בדרגה הגשמית, כפי שהיה.

אך אז נשאלת השאלה: כיצד אנחנו מפיצים את חכמת הקבלה בקרב כולם, כולל אלו שאין להם עדיין רצון לרוחניות, "נקודה שבלב"? – העניין הוא, שהרצון שלנו כולל בתוכו את כל הרמות. הכלי הרוחני הכללי כולל בתוכו את כל הנשמות, את כל בני האדם, אפילו את אותם אשר בנשמות שלהם לא התגלו בינתיים רשימות לתיקון הרוחני, והם אינם יכולים להתחיל בו מייד, מאחר ואינם מרגישים צורך להשיג את המטרה הרוחנית.

אך בכל אדם יש נשמה! והם כולם נכללים במלכות של עולם אין סוף. לכן, הודות לכך שאנחנו מצרפים אלינו את כל הנשמות האלה, והם נכללים במעגל שלנו, אנחנו מקרינים עליהם את האור המקיף הנמשך על ידינו, אשר משפיע על כולם, על כל מי שקשור אלינו באופן כלשהו. אפילו שהאור המקיף לא פועל עליהם עם אותה העוצמה כמו עלינו. אצלנו הוא משפיע באופן בלתי אמצעי על הרשימו הרוחני, ואצלם הרשימו הזה לא התגלה בינתיים והאור פועל עליו בעקיפין, אך בכל זאת ולמרות הכול, מקרב אותם לתיקון ומצרף אותם לגוף (האורגניזם) הכללי הרוחני שלנו.

לכן, זו לגמרי אינה עבודה מיותרת! בעל הסולם כתב שהפצתה של חכמת הקבלה בהמון העם נקרא "שופרו של משיח".

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 11.08.2010

רשומות קודמות בנושא:
הכול תלוי בכל אחד מאיתנו
נצא יחד מהגלות הרוחנית
לעורר את כוחות הטוב

2 comments

  1. שלום
    אם אני לא טועה, כמדומני פעם שמעתי את הרב אומר שלאישה גילוי הרע הוא קטן יותר ?
    1. האם זה נכון ?
    2. האם לאישה יש יצר הרע קטן משל הגבר ?

  2. האם לאישה גם יש גילוי הרע ענק או קטן ?
    או שהאם זה תלוי בשורש הנשמה ואין קשר למין הניקבי או הזיכרי גודל הרע שמתגלה ?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest