דף הבית / משבר עולמי / תפקיד ישראל / בית המקדש השלישי וביאת המשיח

בית המקדש השלישי וביאת המשיח

photo_rav_gh70_195.jpg

שאלה: בית המקדש השני נבנה בזמן של התנגדות אכזרית מצד האויבים החיצוניים של ישראל, ומצד התושבים היהודים בירושלים. שאלתי היא: האם בניית בית המקדש השלישי לא תזרז בהכרח את ביאת המשיח, איש הבורא, שיכול בעצמו להביא שלום?

תשובה: בטוח שלא תזרז, אלא תזיק, כי קודם בניית בית המקדש הגשמי, צריך להיות תיקון רוחני של העם, לבנות בתוכנו את בית המקדש הרוחני, הנשמה הכללית, שבה מתגלה הבורא. התיקון הזה מושג רק על ידי אהבת אחים, שבתוכה נרגיש את הבורא (התגלות השכינה). כמו שנאמר: "עשו לי מקדש (מקום, רצון כללי) ושכנתי בתוכם". רק לאחר מכן אפשר יהיה לבנות את בית המקדש הסמלי מאבן.

המשיח הוא לא אדם, אלא אותו כוח המושך את כל האנושות מהאגו. בעל הסולם כותב במאמרו "שופר של משיח", שהקריאה להתגלות המשיח בעולם היא באמצעות הפצת חכמת הקבלה בין כל העמים. וזה מה שאנחנו מנסים לעשות. יכול להיות שהמשיח, הכוח והשיטה של תיקון הנשמות יהיה אדם – מורה, שישכיל את כולם ויהווה דוגמא.

פוסטים קודמים בנושא:

בונים את בית המקדש השלישי!

2 comments

  1. בית המקדש השני נבנה בהסכמתו של דריווש הראשון מלך פרס

    שתמך בחופש דת של העמים תחת שליטתו  כדי שלא ימרדו.

  2. לפי היד החזקה, (מלכים, י"א) של הרמב"ם, הפוסק ההלכתי היחיד בענייני גאולה ומשיח, המשיח כן יהיה אדם ולא כח כלשהו, והוא הוא אשר יוביל אותנו למודעות גבוהה וכו'.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest