דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ביזנס אינו הפרעה לתיקון

ביזנס אינו הפרעה לתיקון

הרב ד"ר מיכאל לייטמן

שאלה: מה לעשות אם בזמן הקריאה בספר הזוהר, משתלטות עליי מחשבות שונות, אפילו על הביזנס (העסק) החדש שלי?

תשובתי: זה נפלא! האגואיזם שלך יתפלל יחד עם הקבוצה לגילוי הרע ולתיקונו, ואפילו על הצלחתו ופריחתו של העסק, אך רק יחד על הכול! אין שום דבר שיוצא ממסגרת מערכת התיקון. נאמר שכל "הרשעים" (הרצונות האגואיסטיים) מיתקנים ומצטרפים לצדיקים (רצונות ההשפעה והאהבה). אז מדוע העסק שלך אינו יכול להיות בפנים? אל תזרוק דבר, אלא תכלול הכול בתיקון!

כשנאמר "בורחים מפרעה", הכוונה אינה בריחה ממנו, אלא התעלות מעליו. נאמר: "ויצאו ממצרים ברכוש גדול". אנחנו לוקחים כל מה שרק אפשר, את כל האגו, ויוצאים. והאגו הזה הופך למתוקן.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 07.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בעיות גשמיות אינן קיימות
אל תבקשו ש"הרשעים" ימותו…
מתי "הרשעים" יוצאים לחופשי

3 comments

  1. בבקשה תכתוב פוסט שבו תסביר איך אנחנו כמקובלים לעתיד אמורים להתנהג בחיי היום יום עם שאר העולם. כשיש לי אפשרות אני משתתף בשיעורי הבוקר, אני משתדל להיכנס לבלוג שלך ולקרוא וגם לסימולטור ומשתתף בפעילויות של הקבוצה שלי – זה ברור, זה הצעדים הבסיסיים. אבל יש עם זה כמה בעיות: 1. זה מוגבל בזמן יחסית לשאר החיים שלי, זה בערך 3-4 אחוזים מהחיים שלי לעומת 96 אחוז של התעסקות עם שאר העולם בחיים הרגילים, 2. זה נעשה בתנאי מעבדה ותחת הלחץ והמחשבות המתקנות של החברה וזה לא בעיה להיסחף איתם ב-3 אחוז האלה. אבל אני לא רוצה לבזבז את שאר 96 האחוזים של החיים שלי ואני רוצה לדעת איך להתנהג בהם כדי לשמור על המטרה בכמה שיותר אחוזים מהיום – אפשר להתייחס גם לזמנים האלה בבקשה?

  2. אסתר ונטורה

    לפני שבע שנים התחילה לבעור בי הנקודה שבלב
    בעקבות משבר כלכלי ונפשי ומשפחתי, ותפילות רבות לשינויי, העסיקה אותי השאלה בכל הבלגן מי אני ומה אני עושה פה בעולם הזה.
    בהתחלה הייתי כל כולי בזה, ברוב שעות היום מחשבותיי היו בנושא, לא הייתי נסבלת. לאחרונה החיים שלי התייצבו וקיבלו תפנית אחרת, שיניתי אורך חיים וגם עברתי לגור בצפון, אני עובדת כ8 שעות ביום כעצמאית, הריכוז שלי בעבודה מתבטא בטיב ואכות העבודה,וכמובן השכר בהתאם, והדבר אינו מפריע לי לראות במשך היום את תכנית הבריאה בכל שלב ושלב, גם ההתלהבות הראשונית שנמשכה כשנתיים כאשר ניעורה בי הנקודה שבלב התייצבה, אני שמחה שאתה מדבר על כך, כוון שבשיעור מחשבותי לפעמים נודדות.
    תודה רב לייטמן על נתינתך.

  3. רב. תודה לך על הדברים החשובים האלה.הם עזרו לי להבין ולברר הרבה דברים נוספים הקשורים לנושא פוסט זה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest