דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "ביד חזקה ובחימה שפוכה"

"ביד חזקה ובחימה שפוכה"

מתוך מאמר ע' מספר "שמעתי": "ביד חזקה ובחימה שפוכה":

"צריכים לדעת, כי מי שרוצה לכנס בעבודת ה', בכדי להדבק בו באמת ולהכנס בהיכל המלך, אז לא נותנים להכנס כל אחד ואחד. אלא בודקין אותו, אם אין לו רצון אחר, אלא רצון של דביקות. אותו נותנים להכנס. ואיך בודקין את האדם, אם אין לו אלא רצון אחד ? זהו שנותנים להאדם הפרעות, היינו שולחים לו מחשבות זרות ושליחים זרים, בכדי להפריע לו, שיעזוב את דרך זה וילך בדרך כל הארץ. ואם האדם מתגבר על כל הקשיים, ופורץ כל הגדרים, שעושים לו מחסומים, ועם דברים קטנים לא יכולים לדחותו, אז הקב"ה שולח לו קליפות ומרכבות גדולות, שיטעו את האדם מלהכנס להדבק רק בה' ולא בדבר אחר. וזה נקרא "ביד חזקה הקב"ה דוחה אותו"."

נדרש זמן רב כדי סוף סוף להבין שכל מה שמורגש באדם בא מהבורא, ורק כדי לכוון אותו למטרה. אין אף פעולה, מעשה, מקרה, שלא היה מכוון אותו למטרה, כלומר לדבקות עם הבורא. האדם לא יכול להשפיע על זה בשום צורה, הכול מתרחש לפי ה"רשימות". רק העוצמה, אופן גילוי ה"רשימות" נקבע לפי איך שאנחנו מימשנו את ה"רשימות" הקודמים.

אבל הכול נעשה לפי התוכנית שבה האדם צריך לגלות רצון חזק לדבקות, בהתאם לרצון הרוחני, כלומר הקבוע, במלוא העוצמה ומכוון רק למטרה אחת. "אין מקצת ברוחניות", אלא רק מקסימום, וכזה רצון איתן צריך להיות לאדם.

לכן הבורא מגלה את ידו החזקה, בכך שמעמיד את האדם בפני קושיות ובעיות קשות, שמבלבל אותו בכל צורה אפשרית כדי שהאדם יתחזק על ידי התגברות על המכשולים האלה. הוא צריך לברר את כל הכיוונים שלו ולהשאיר רק כיוון אחד ולהתחזק כך, שכבר אי אפשר יהיה להטות אותו מהדרך. לשם כך הבורא שולח לו בעיות יותר ויותר קשות, כמו במשל על אדם שמטפס על ההר להיכל המלך ונתקל בשומרים יותר ויותר אכזריים בדרך שלו. וכל זה כדי שבאדם יישאר רק רצון חזק אחד בלבד, והוא ממש בוער מההשתוקקות לפרוץ לעולם הרוחני, כלומר להשיג תכונת השפעה, ביטול עצמי, לצאת מגדרו.

זה דומה ללידה שבה משתתפים שני כוחות: הכוח הדוחף מבפנים והכוח שעוצר את היציאה החוצה. והמתח בין שני הכוחות האלה מתגבר עד שיהיה מספיק חזק כדי שהדלתות תיפתחנה ותתרחש הפריצה. אז הוולד יוצא החוצה.

שני הכוחות האלה מנוגדים זה לזה, כוח הבורא וכוח הנברא, ובסופו של דבר משיגים כזה מתח שמספיק לפריצה. כמו שנאמר, "באותו מקום, באותו זמן, באותה אישה", נוצר כזה ריכוז של מתח שמביא ליישום.

מתוך ההכנה לשיעור, 19.02.2013

ידיעות קודמות בנושא:
טנגו בשניים עם הבורא
מה זאת אומרת "ללכת בדרך השם"
הקשיים הם עזרה מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest