דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בחוד החנית של תהליך התיקון

בחוד החנית של תהליך התיקון

שאלה: אני רוצה להבין, מה זה "בני ברוך"?

תשובתי: "בני ברוך", זו קבוצה מיוחדת של אנשים, שמיועדת בפעם הראשונה בהיסטוריה של האנושות לעשות תיקון של כל המציאות ולהגיע לדבקות בבורא. בפעם הראשונה זה קורה לא מפני שהבורא בחר איזה מקובל נבחר, כמו שבעבר הוא בחר מכל דור מקובל שהיה צריך להמשיך את השרשרת הזאת. אלא כאן מדובר על תיקון אמיתי, של מסה של אנשים שסוחבת אחריה את כל האנושות. זהו הגל הראשון שעולה ונמשך לאלוקות.

הקבוצה הראשונה שהולכת כחיל החלוץ של התיקון, זו קבוצת "בני ברוך", שאני עומד בראשה. אין מה להתבייש בזה, אלא צריך להרגיש את האחריות שמוטלת עלינו והתמיכה שיש לנו. לא צריך לפחד. אנחנו צריכים ללמוד איך לעמוד בין שני כוחות ולדעת להתמודד נגד השונאים הפנימיים והחיצוניים שלנו, נגד כל העולם ונגד פרעה הכללי.

זוהי העבודה שלנו. אי אפשר להתקדם אחרת, אלא להיות בין שני הכוחות האלו. ואנחנו עומדים באמצע ומסדרים את המערכה, את המאבק בינינו. כל העולם הוא נגדנו, ואנחנו בפנים גם כן נגד! ובכל זאת אנחנו צריכים להזדהות עם ה"נקודות שבלב" שלנו ולחבר אותן, ואז אנחנו נצליח, אז ננצח.

במידת ההתקדמות שלנו המלחמה תהיה יותר ויותר גדולה ורחבה, יותר חריפה ועמוקה, יותר מאיימת. מצד אחד, העולם יבין שאין לו ברירה, כי הוא מקבל מכה אחר מכה, ומצד שני, הוא בכל זאת יתנגד. הבורא כל הזמן יכביד יותר ויותר את ליבו של פרעה.

למעשה, הגיע הזמן להפסיק להתנגד, כי העולם הרי נופל לתהום. אבל ישנה כזאת "הכבדת הלב", שהאדם לא מבין ולא מרגיש את הסכנה. אפשר היה לחשוב שלאחר כאלה מכות כבדות וקשות אנשים יסכימו ויבינו, ירוצו אלינו וידרשו את שיטת ההצלה. אבל הכול יהיה להיפך.

צריכים להבין את התהליך הזה. זוהי מלחמה שתלויה בנו. הבורא לא יכול להילחם לבד נגד פרעה אם אנחנו לא משתמשים בכוח שלו. משה צריך לעמוד באמצע בין שני הכוחות הענקיים האלה – בורא ופרעה. ומשה צריך על ידי המטה לקבוע בדיוק מה תהיה המלחמה הזאת.

לכן אנחנו צריכים לגדול ולהתבגר, כדי להבין ולהרגיש יותר. אין לנו מה לפחד, אלא פשוט לדעת שזו מלחמת התיקון ולהנות מהתהליך הזה! הכוונה היא לא להנות באגו שלנו, אלא לשמוח שהתהליך הזה החל, ושאנחנו בתוכו ככוח החלוץ שמקרב את כל "מלכות דאין סוף" לתיקון.

מתוך שיעור על המאמר "בא אל פרעה – א'" של הרב"ש, 06.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בנקודת הפיצול של ההיסטוריה
מפתח ל- 99% מהנשמה העולמית
בחוד החנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest