דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בזרם בלתי פוסק של אור

בזרם בלתי פוסק של אור

laitman_2009-05-xx_ny_4848_70.jpg

שאלה: אם אני רוצה להפוך להיות שותפו של הבורא בעבודה, מה אני צריך לעשות כדי שהוא יסכים?

תשובתי: אם אתה מסכים, אז אתה כבר השותף שלו. יותר מזה לא צריך שום דבר, הבורא תמיד מסכים. אך רק כשאתה בוחר אותו, לא בגלל שהוא הכי חזק, חכם, השותף הכי מועיל, אלא בגלל שאתה רוצה להפוך לעוזר אמיתי שלו: ללכת באותה הדרך אל המטרה, שאותה הוא קבע בהתאם לתנאים שלו. זה אומר שאתה כבר נמצא בהשפעה (בחפץ חסד).

אם אני בא לבורא ומבקש להיות השותף שלו, זה אומר שאני עליתי מעל לאגו שלי ונכנסתי לגמרי למצב של "להשפיע על מנת להשפיע". אני עזבתי את הרצונות של העולם הזה בדרגה של נחיצות בלבד ועליתי מעליהם עם הנקודה שבלב שלי. לידה גדל הר שלם של שׂנאה (הר סיני), האגו שלי, ואני עליתי עם הנקודה שלי להר הזה.

עכשיו אני עומד על הפסגה כמו הבינה השלמה, "חפץ חסד". וכשהשׂגתי את הנקודה הזאת אני יכול לומר לבורא שאני רוצה להיות השותף שלו. אני מוכן, תן לי עבודה. והוא אומר: "אתה רוצה לעבוד, בבקשה. אנחנו ניקח איתך את כל ההר הזה של שׂנאה, נתחיל לאט לאט לברור מתוכו רצונות ולהשתמש בהם כדי להשפיע לאחרים".

להיות שותף של הבורא, זה אומר להשתוקק להיות כמוהו. הבורא נותן לי עצה ואומר: "תנצל את האגו שלך כדי להעביר אור לאחרים, ואז אתה תהיה דומה לי. אני אגדל את הרצון שלך, אנפח אותו כך שתעלה לגובה שלי, ובאותה הצורה תשפיע לכולם. אז תהיה השותף שלי בכל".

הרצונות שייכים לאחרים, והאור הוא שלי. לכן אני צריך להתנתק מהרצונות שלי למען עצמי, להיתכלל ברצונות הזרים ולנצל את שלי רק כדי למלא את האחרים. לאימא קיימים רצונות משלה וכל האפשרויות, כל העולם שייך לה, אך היא משתמשת בו רק כדי להשפיע לתינוק, בהתאם לרצון שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "שפחה כי תירש גבירתה", 09.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כמה נשמות – ככה עולמות
זה לא פשוט לברוא אדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest