דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בואו, תראו מה יש כאן!

בואו, תראו מה יש כאן!

laitman_2010-12-14_9711_us-70.jpg

שאלה: מה ההבדל בהשגה בעולמות בריאה, יצירה ועשיה?

תשובה: ההבדל עצום עד כדי כך שהוא לא ניתן להסבר. זה כמו לחיות בישראל או במדינות אחרות, להימצא בבית המקדש או מחוץ לו, להיות כהן גדול או אדם רגיל.

השינויים הקטנים ביותר, העליה הקטנה ביותר בעולמות, גורמים לשינויים עצומים בתוך הנשמות שלנו. עולמות בריאה, יצירה, עשיה, אלה הם הרצונות הפנימיים של הנשמות שלנו. אנחנו נמצאים תמיד בשלושת עולמות בי"ע ולא יכולים להיעלם מהם.

הם כמו עטיפה לנשמות שלנו. כמו שעכשיו אני נמצא בעולם הזה ואינני יכול לברוח מכאן לשום מקום מפני שגופי שייך לעולם הזה. אני חי, מת, מתפתח, מזדקן, אך כל הזמן נשאר בעולם הזה. כל החומר של גופי שייך לעולם חומרי, אני חי, מת, נרקב וחוזר לאדמה.

כך גם הנשמה, לא משנה באיזה מצב היא תהיה, היא תמיד נמצאת בעולמות בי"ע. בינתיים אנחנו נמצאים רק בהם. שם אנחנו מבקשים את התיקון, מושכים אור מקיף. הוא יכול לעבור אלינו ולהאיר למטה מתחת לפרסת עולם האצילות, אף על פי שפרסה אינה מעבירה אור. אך זה אור "מקיף" ומאיר מרחוק, מעורר אותנו, כאילו קורא מרחוק: "בואו, תראו מה יש כאן!"

כך אני מתעורר ועולה יחד עם עולמות בי"ע מעל הפרסה. אך אני לא יכול לעלות בלעדיהם, אני קשור חזק אליהם. זה הכיסוי הכי קרוב שמתלבש עלי, כמו שמלה!

אני נמצא בעולם, אך אני לובש בגדים. אלה הם עולמות בי"ע. ויחד איתם אני עולה לעולם האצילות – זה נקרא "עלית העולמות".

וכשאני כבר עליתי לאצילות, והכרחתי את עולמות בי"ע לעלות לשם יחד איתי, על ידי זה אני מקבל נפח, קיבולת ענקית ריקה, שאני ממלא באור, שקיים בעולם האצילות. זאת אומרת שהנשמה שלי התמלאה באור.

הרצון הכניס לתוכו את האור, את הבורא, ועכשיו הוא מרגיש אותו! יוצא, שאני והבורא נמצאים יחד, מתחברים זה עם זה במידת השתוות התכונות בינינו. זה הכל, יותר לא קיים שום דבר בבריאה …

אני מגלה לפתע, היכן כאן החברים, היכן כל שאר האנשים, היכן הטבע הדומם, הצומח והחי וכל היקום הזה. הכל נכלל בתוך אותו הרצון, שום דבר לא נעלם, אלא קיבל צורה שונה.

כל מה שהיה נראה לי כאבנים, בעלי חיים, אנשים – מסתבר כרצונות שלי, שהיו נראים לי כאובייקטים חומריים, שאפשר לגעת בהם. אך למעשה – אלו רצונות, שמהם בנויה הבריאה. וחוץ מזה אין יותר כלום.

מסתבר, שאדם העולה לעולם האצילות יחד עם עולמות בי"ע, מתחיל לגלות תמונת מציאות אמיתית, כאילו מגלה את מה שהיה נסתר בתוך המחשב, מאחורי אותן התמונות שהיו מצוירות על המסך. זה נקרא גילוי!

מתוך שיעור על הספר תלמוד עשר הספירות 06.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השגה כללית ופרטית
אדם המצייר עולמות
הזמנה להיכל הכלה

One comment

  1. פוסטים כאלו אני אוהבת!!!!
    אמנם מעורר כמה שאלות, אך בהחלט תאור מעורר השראה, מגביר את ההשתוקקות לעלות בסולם
    חרף כל המכשולים.

    תודה.

    מולי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest