דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / בואו תחילה נקבל נשמה

בואו תחילה נקבל נשמה

laitman_2010-03-15_9946_us-70.jpg

שאלה: כיצד לשלב את העבודה הפנימית עם לימוד ספר הזוהר?

תשובתי: אתה חושב לשווא שספר הזוהר נכתב עם מטרה כמו ספר רגיל, המעוניין לספר ולהסביר לנו משהו. אין זה נכון, ולא לשם כך בעל הסולם כתב עליו את הפירוש שלו. הלימוד אינו בא לברר ולהבין מה שכתוב, על ידי השׂכל הגשמי שלנו, לדעת על העבודה בג' קווים בפרטי פרטים או שנלמד בעל פה את המושׂגים. עלינו להבין, לא את המבנה עצמו, אלא את נחיצות התיקון.

את ההסברים הנוספים, אשר נותנים המקובלים למקורות (על הכתבים הקבליים, התורה, הנביאים ושאר הספרים הקדושים), בלתי אפשרי להבין בשׂכל הרגיל והחיצוני, אלא רק בדרך של תיקון הנשמה. לכן כל הפירושים הקבליים, בראש ובראשונה, מיועדים למשוך את האור העליון עבור הלומד. ואז הקורא יוכל להשתמש בהם וליהנות מהאור הכלוא בהם, הוא יגלה לעצמו את מה שכתוב בספרי המקור, וזה נקרא פירוש.

כל פירוש הוא מכשיר נוסף, העוזר לנו להתחבר עם ספרי המקור. לכן, כאשר אנחנו קוראים כביכול את ההסבר "הטכני" של בעל הסולם אודות: ג' קווים, ספירות ופרצופים, עליות וירידות, רשימות ומסכים, נדמה לנו שהוא רוצה ללמד אותנו מדע רגיל, כדי שנבין על ידי השׂכל ונוכל לצייר הכול באופן סכמטי – אין זה נכון.

התוספת שנעשתה על ידי בעל הסולם לספר הזוהר, פירוש "הסולם", עוזרת למשוך את המאור המחזיר למוטב, ואינה מוסיפה לנו ידע אבסטרקטי על מבנה של איזה עולם עליון. לא ניתן לדעת על העולם העליון, עד שלא תרגיש אותו, בתוך הנשמה שלך. למעשה, אנחנו משיגים את המבנה העצמי שלנו.

האדם מתחיל להרגיש שכל המציאות, כל הבריאה נמצאת בתוכו ולא באיזה מקום, למרות שהיא מצטיירת לו כחיצונית. לכן עלינו לכוון את עצמנו לקריאה נכונה, בכך שנבין שאין בה דבר מלבד המאור המחזיר למוטב , שלאחריו מגיעה ההשׂגה, ואז "נשמת האדם תלמדנו". אך תחילה צריך לקבל את הנשמה הזאת, כלומר את ההוראות הרוחניות, שבהן אני אגלה את כל התופעות, שעליהן מספר ספר הזוהר.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 23.06.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
סולם כלפי מעלה
הסולם
סולם לעולם אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest