דף הבית / אהבה / זוגיות / בואו נדבר רק על טוב!

בואו נדבר רק על טוב!

שאלה: מי צריך לדאוג לכך שלאישה תהיה דמות חיובית של אותו הארגון שבו בעלה מבלה את רוב הזמן ומקבל השכלה וחינוך אינטגרליים, במקרה והוא חוזר ומספר לה בעיקר על הדברים השליליים?

תשובה: למה דברים שליליים?! אתם לוקחים דוגמה ממערכת אחת ומעבירים אותה למערכת אחרת לגמרי. אני בכלל לא רואה את זה.

אם אני בא הביתה לאחר הדיונים סביב "שולחן עגול", שבהם אנשים רבים הרגישו מה זה קשר אינטגרלי ואיך הוא השפיע על כולם לטובה, אז אני חוזר עם הרגשה חיובית, עם חדשות טובות. בנוסף היו שם אנשים ידועים, בעלי שליטה, ואנחנו ביחד הגענו להחלטה על ניהול ההשכלה והחינוך האינטגרליים במקומות אחרים. אז למה שאני אבוא להתלונן? אין על מה!

אני בוודאי מבין את אותם האנשים שמתנגדים! אני מבין שהאדם לא מסוגל מיד לקבל את השיטה הזאת – הוא זקוק לעבודת ההכנה.

שאלה: האם הגבר חייב לדאוג להביא הביתה מידע חיובי על מה שהוא לומד?

תשובה: חייב! גם הגבר, וגם האישה והילדים.

יש לנו עם אשתי הסכמה: אם היה לנו אתמול איזה ריב, אנחנו לא גוררים אותו להיום אלא פותחים דף חדש, ללא אתמול. בוודאי שאנחנו לא סובלים מאיבוד זיכרון, אבל לא מדברים על זה יותר, הולכים קדימה, מפני שבצורה אחרת לא תפתור שום דבר. תתחיל יום חדש עם מצב רוח טוב, מחדשות טובות. טובות בלבד! לוקח הרבה זמן להתרגל לזה.

אני זוכר איך במשך זמן רב שמעתי מאשתי ביקורת על השכנים, גני הילדים של הבן והבת שלנו וכו'. אמרתי שאני לא רוצה לשמוע שום דבר שלילי, הרי לא נפתור כלום על ידי זה, אז מה הטעם? זה רק מקלקל את הרושם של כל אחד. אנחנו נפגשים, היא מספרת לי על הילדים (היום כבר על הנכדים) – זה מצוין, אני מוכן לשמוע רק דברים טובים. אם חס וחלילה ישנן בעיות, מחלות – אז כן, אבל סתם התרשמויות שליליות – הן לא נותנות שום דבר.

שאלה: ואם היא נפגעה, למי היא תתלונן?

תשובה: אז חייבים לתקן את זה! אם זה נתון לתיקון – אז כן. אבל אם זה סתם התרשמותה שהיא ראתה משהו שלילי – לא צריך! אם האדם רואה משהו כשלילי הוא רואה זאת בעקבות הקלקול שלו עצמו.

מתוך שיחה על החינוך האינטגרלי 28.05.12

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שאישה לא תזלזל בבעלה
כשהאישה מקטרת…
איך להסביר לאישה שהבעל מציל את העולם?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest