דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בהתמזגותנו יחד כמו טיפות מים

בהתמזגותנו יחד כמו טיפות מים

laitman_2010-04-14_7328_u-70.jpg

בקוראי את ספר הזוהר, עליי לדמיין לעצמי שאני נמצא במכאניזם, שאליו מתחברת הנקודה שלי, הגֵן הרוחני (הרשימו), אשר רוצה להשׂיג את יישׂומו המעשׂי. מהחיבור הזה תלוי, כיצד אני אתפתח הלאה, כיצד תשפיע עליי המערכת הזאת. אני עומד מול מערכת ענקית ואם אני לא אכוון את עצמי נכון אליה, לא אוכל לחייבה לעבוד עליי. היא תשפיע עליי, אך רק על ידי ייסורים, שאין זה נחשב מאחר וזה נעשה בדרך הטבעית. אך להתחבר באופן פעיל למערכת הזאת ניתן רק הודות למאמצים הפנימיים שלי.

קודם כל, עליי להשתדל להבין מה זה "חיבור", "קשר". וקשר עם המערכת מתרחש במידת הקשר שלי עם החברים. ישנו חוק מאוד פשוט: אני מחובר עם החברים ב-10% וב-10% מחובר עם המערכת הרוחנית, אם אני מחובר עם חברים ב-80% אז גם עם המערכת אני מחובר ב-80%. אין לי אפשרות אחרת להתחבר למערכת הרוחנית הזאת. ככל שהמאמץ הפנימי שלי להפוך להיות לאחד שלם גדול יותר, שעל כל אחד לבטל את המטען הגשמי שלו ולהתחבר רק עם הנקודות שבלב, שזה הדבר היחידי בנו ששייך למערכת הרוחנית, אז במידת חיבורן, אנחנו נתחבר.

זהו שלב ההכנה הראשון ביותר. מהמערכת הזאת עלינו לדרוש כוחות עבור החיבור, מאחר ואנחנו כל הזמן מנסים לברוח מהמכשולים הרבים. עלינו לקבל מהמערכת הזאת "דבק", המאור המחזיר למוטב שיחבר אותנו. הוא חייב להתלבש על כולנו כאל אחד שלם, ולהחזיק אותנו יחד. ואחר כך הוא כבר יתחיל באמת להדביק אותנו לפי הדרישה שלי, בדומה לאלפי טיפות מים המתמזגות לטיפה אחת גדולה.

כמו בתמונה הולוגרפית, אין גדולים וקטנים, אלא כל אחד כולל בתוכו את כל התמונה, והאחד הכללי הזה מאבד את עצמיותו. כך האור מחבר אותנו. כעת, כשאנחנו הופכים לנקודה אחת, מופיעה אצלי כוונה כדי להתחבר עם ספר הזוהר עצמו. מה שאני קורא כעת, אני רוצה לגלות בקשר בינינו את כל התכונות האלה. כל הדמויות שבספר הזוהר, אלו הן צורות הקשר שבינינו, הקיימות בכל דרגה.

לכן, הסיפור הזה כל הזמן חוזר בכל מדרגה, כל התורה נוכחת בכל מצב, ואין זה משנה מה נקרא, מה קודם ומה מאוחר, ניתן לקרוא מכל מקום. בין כל עשׂרות אלפי הנקודות שהתחברו אני רוצה לגלות את כל החיבורים האלה, שעליהם מדבר ספר הזוהר. אני רוצה להתחיל לתפוס את הקשר שבינינו בהתאם לזרימת הטקסט. כך אני מתחיל לגלות את הסיפור הזה בצורתו האמיתית. עד שאשׂיג שלב ומייד איישׂם את הנקרא בתוכי.

אך היכן זה מיושׂם? – בקשר בינינו! כך אני מגלה עולם חדש לגמרי, הרגשות חדשות, רצונות, אני נכנס עמוק יותר למימד אחר, כדי ששם יחד עם האחרים ועם הבורא אגלה את המערכת הזאת! מאחורי כל מילה אני מבחין בטעם שלי וזה נקרא תורת חיים.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.09.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
כל הבריאה בינינו
600,000 אורות בינינו
דבק מהמאור המחזיר למוטב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest