דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אל האין סוף – בפירמידת האיחוד

אל האין סוף – בפירמידת האיחוד

קבוצה - לב

בעלותנו מנקודת העולם הזה, הנקודה הנמוכה ביותר, היכן שהכול נעלם, לנקודה הגבוהה ביותר של עולם אין סוף, היכן שהכול מתוקן וגלוי, כולנו עוברים את אותם השלבים, רק כל אחד בהתאם לשורש נשמתו, "כל אחד לפי טעמו". כמו בעולם שלנו, כולנו מרגישים עולם אחד כללי על ידי חושים זהים, אך בכל אחד מאיתנו, התכונות שלו נמצאות רק במיזוג האופייני לו. ולכן, בכל אחד מופיעה רק תמונת העולם שלו שאינה חוזרת באף אחד – וזה תלוי במיזוג האישי של תכונותיו, הנובעות משורש נשמתו.

אך כולנו מתקדמים באותן המדרגות של אותו הסולם. לכן קיים מדע אחד עבור כולם, לגילוי החיים העליונים, חכמת הקבלה המסבירה לכל אחד כיצד הוא צריך להתקדם. ולכן כל מה שאנחנו קוראים בספר הזוהר מדבר על המצבים המתקדמים שלנו, אשר כל אחד יהיה חייב לעבור. במידת הרצון שלנו להרגיש אותם, אנחנו מזמינים מהמדרגות האלה כוח שמפתח אותנו (אור, או"מ), במידת המאמצים "התינוקיים" שלנו, אנחנו גדלים, מתפתחים ועולים.

אך העיקר הוא להזמין את הפעולה עלינו, של המצבים המתקדמים שלנו. לכן, הדבר השני, והחשוב יותר בגישה לקריאת ספר הזוהר, זה הבנה ש"עלייה מסמלת איחוד". אנחנו עולים לפי "פירמידה", "חרוט" (קונוס), במידת האיחוד שלנו של הנקודות שבלב שלנו. לכן, כל 125 המדרגות של הסולם מהעולם שלנו ועד לשלמות, זה 125 דרגות של התחברות הרצונות עד למיזוגם המלא בתכונת ההשפעה המלאה.

משמע, שככל שאנחנו מתחברים יותר, כך אנחנו עולים יותר, ובמידת הקשר בינינו מגלים את תכונת ההשפעה, את הבורא. במידת היכולת שלנו להתחבר, אנחנו מגלים את מידת האיחוד בינינו, והיא קובעת את מידת גילוי תכונת ההשפעה, הבורא. לכן, בזמן הקריאה בספר הזוהר, אנחנו רוצים להימצא במצב הזה ומחכים שהוא יתממש בנו ובינינו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 12.09.2010

רשומות קודמת בנושא:
סולם לאין סוף
עולם אין סוף כאן ועכשיו!
אנחנו חלקים אין סופיים המתחברים למעגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest