דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בדיקה על ידי מעשה

בדיקה על ידי מעשה

Laitman_2011-08-22_9898_w.jpg

אם אנחנו נמשכים קדימה למטרת הבריאה, אז אנחנו מגלים את החורבן בתוכנו. ולהיפך, מי שלא נמשך קדימה, הוא לא מגלה את החורבן. באופן דומה אפשר גם לגלות תקלות באוטו רק אם מתניעים אותו ומנסים לנסוע. אחרת, כאילו הכול בסדר: אני עוד לא מצאתי בתוכי שום בעיות ומייחס את הרע על חשבון משהו אחר.

זאת הסיבה שרק מי שנמשך למטרה מגלה את החורבן, רק מי שנמשך לחיבור הקבוצה מגלה עד כמה הוא רחוק מזה. ההתקדמות לטוב, הנטייה לטוב מביאה לנו הרגשה רעה, הכרת הרע. בשביל מה? כדי שבשלב הבא אני אזעק בבקשה לעזרה, אעלה מ"ן. ואז אני אקבל שינויים, תכונות של השפעה. ההתקדמות מתממשת דווקא בהן ולא בשום דבר אחר, צריך לבדוק את עצמך בזה.

לכן, אני נתתי יגיעה, התחברתי עם הקבוצה, רציתי להיות יחד עם החברים, כדי לצאת לעולם הרוחני, לבוא להשפעה, לבורא. ומה קיבלתי בתשובה? הכרת הרע, עד כמה שאני לא רוצה ללכת לבורא, לא רוצה להיות בקבוצה. אני מגלה את המצב האמיתי שלי, האמת יוצאת לאור.

אם עכשיו אני אוותר, אז אני אפספס את ההזדמנות שמאפשר הגילוי הזה. הבורא אמר: "בראתי יצר הרע בראתי תורה תבלין". כלומר, עכשיו אני מתחיל מהיצר הרע, ועד עכשיו עשיתי עבודה כדי לגלות אותו.

קודם כל, כדי לגלות את הרע הייתי צריך להתחבר לקבוצה, ללימוד, לבורא, ולשאר האמצעים. מתוך זה התגלה לי היצר הרע. אחר כך אני פונה עם הבקשה (מ"ן) לתורה תבלין, למאור המחזיר למוטב שמסתתר בה.

בעיקרון, כל זה טוב, כי אם נשפוט מנקודת מבטה של ההשפעה, אז גילוי הרע, זה מהות הטוב. אבל מתי אני מגיע לגילוי?

ואז מגיע אליי המצב הבא: אני מקבל תשובה מהעליון (מ"ד) על הבקשה שלי. התשובה הזאת יכולה להיות כל כך גדולה, שאני ארכוש קשר עם הקבוצה וכלי שבו אגלה את האור. אז האור והכלי יהפכו להשפעה שאותה השגתי לאחר הרבה פעולות דומות.

באופן כזה, מצד אחד, הקבלה תמיד אופיינית לי, היצר הרע, ומצד שני, אני רוכש את כוח ההשפעה, האור.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 29.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
להפוך את הרע לטוב
הדרך אל הטוב – צעד אחר צעד
יצר הרע ותחילת הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest