דף הבית / אקטואליה / באקוודור כולם משלמים

באקוודור כולם משלמים

שאלה: בעקבות רעידת האדמה באקוודור, השלטונות הטילו על כל האזרחים מס שנועד לכסות את הנזק ששיעורו כשלושה מיליארד דולר. אזרחי המדינה שהינם בעלי הון של יותר ממיליון דולר יהיו חייבים לשלם למדינה כמעט אחוז מרכושם. אזרחים שהכנסתם אלף דולר בחודש ישלמו שכר של יום עבודה אחד, מי שמרוויח אלפיים דולר לחודש ישלם שכר של שני ימי עבודה וכן הלאה. למעשה, נשיא המדינה הטיל על אזרחי המדינה סוג של "דמי חבר". כיצד אתה מתייחס לשוויון כזה?

תשובתי: אין ספק שהמדינה זקוקה לעזרה ולשיקום לאחר רעידת אדמה כה עוצמתית, אך הם יתגברו על כך. הם בחרו בשיטה נכונה מפני שכולם ניזוקו. דרום אמריקה זה איזור מיוחד, שם מורגשת עדיין רוח של מהגרים, רוח של אינדיאנים, שמאפיין אותם רגש של אחדות. הם מתייחסים זה כלפי זה ברגש רב, בהבנה, בלבביות רבה, מאחר והם אינם מקולקלים לגמרי על ידי האגו והעולם המודרני. אני חושב שזה יעזור להם. כאשר עולה בעיה ואתה מתחיל לטפל בה בצורה רצינית, אז אינך שוקע באותן מחלות שבהן שרוי כל העולם, אלא עוסק בלהבריא מהמחלה. לכן הם ישתקמו ויהיה להם טוב. רעידת האדמה הנוראית על השלכותיה תביא אותם לעתיד טוב יותר. היא תחזק ותלכד אותם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 21.4.2016

One comment

  1. איריס אשד

    בוקר מואר לכם , גם במלחמת שלום הגליל גבו מכל אזרחי המדינה סכום מסויים עבור נזקי המלחמה שנמשכה המון זמן \ וזה עדיין לא איחד את העם ,כל מה שעושים זה כנראה לא מספיק ,ואף אחד לא יודע את כמות צורך האיחוד כדי להביא כבר את התיקון המיוחל , אולי הוא יבוא כבר מאליו וזהו ,

    תודה לכם והמשך יום מקסים עם בשורת התקון הכללי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest