דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אתם תראו ולא אף אחד אחר…

אתם תראו ולא אף אחד אחר…

שאלה: הסברת שהטקסט שאנחנו קוראים בתלמוד עשר הספירות ובספר הזוהר, מתאר את כוחות הקשר שבינינו. האם ניתן לתת דוגמה לקשר כזה?

תשובתי: אם היית ברוחניות, אז היית מגלה בצורה מעשׂית את כל מה שאתה קורא עליו בספר. היית מגלה את כוחות הקשר בינינו, את עוצמתם, את אופיים, כיצד הם פועלים, כיצד מתחברים יחד לרשת המחברת אותנו יחד. היית משתתף ברשת הכוחות האלה, בעבודתה, בהארת השכינה. היית רואה עד כמה אתה יכול לקחת בה חלק פעיל, כמה אתה יכול להוסיף מעצמך. כשאתה קורא את הטקסט, היית רואה כיצד מתנהגת כל הרשת הזאת.

אך אם אתה לא נמצא בהשׂגה רוחנית, לא ניתן לתאר לך את זה. כפי שכתב בעל הסולם בשירו: "וכל אשר תחזו, עיניכם תיראנה ולא זר". אך כל עוד אינך מרגיש את הרוחניות, אתה צריך לקרוא את הטקסטים האלה בתקווה וציפייה שהם יתגלו לך. כי הרי אנחנו קוראים טקסטים קבליים בתור "סגולה" (תכונה נפלאה), ולא בתור עובדות.

לדוגמה, אני עיוור ושומע ממורה לפיזיקה על חוקי האופטיקה: נניח, איך קרן אור מתחלקת לכמה צבעים. אך אני רק שומע. אינני מבין על מה מדובר, אלא רק שומע שקיימות תופעות כאלה. כך אני יכול ללמוד כל החיים מבלי להבין על מה מדובר. אך אם אני עושה מאמצים מיוחדים ומתחיל להרגיש את התופעות האלה שעליהן שמעתי, הן הופכות להיות כל חיי, זה נקרא "טעמו וראו כי טוב ה'". צריך לטעום, לקבל את האורות האלה ולהרגיש את הטעם שלהם. חכמת הקבלה האמיתית מתחילה רק לאחר ההרגשה הזאת.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
מדריך אל הבורא
הסתכלות בפניהם של המקובלים
עלייה רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest