עלייה רוחנית

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_70.jpg

אנחנו לומדים מהכתבים שכתבו המקובלים על העולם העליון, על חלקה הנסתר של המציאות. הם כותבים על המציאות הזאת, על העולם העליון בצורה פיוטית, ואיננו מבינים מה הם רוצים לומר. הם כביכול לוקחים מילים של עולם שלנו ובעזרתן מספרים לנו על העולם העליון.

מדוע זה כך? – העולם העליון הוא עולם של כוחות שיורדים לעולם שלנו ופועלים בו. כל מה שמתרחש בעולם שלנו, אנחנו רואים רק את התוצאה של הכוחות שפועלים עליו. את הכוחות עצמם איננו מרגישים, מהיכן הם מגיעים, איננו יודעים וגם איננו מרגישים. אנחנו מרגישים את תוצאותיהם בלבד, את כל העולם הזה ואת עצמנו.

ניתנה לנו האפשרות לקרוא ולשמוע על הכוחות העליונים, כיצד הם יורדים ומפעילים את העולם הזה. המקובלים כותבים לנו על כך כדי שבדרכנו חזרה אל המקור, נוכל לעלות מהפעולות בהן מתגשמים הכוחות כאן בעולם שלנו אל השורשים עצמם. אם אנחנו קוראים את ספרי המקובלים עם כוונה כזו, אז הכתבים האלה פועלים עלינו ובהדרגה, במידת השקעת המאמצים שלנו, אנחנו מתחילים להתקרב, כמו ילד שמתפתח וגדל באמצעות המשחק.

אך ישנו תנאי נוסף: הכוחות שאנחנו רוצים לעלות אליהם, הם אינם כוחות רגילים כמו בעולם שלנו. הכוחות העליונים הפוכים לנו, הם כוחות הנהגה, כוחות השפעה, ואנחנו הוא חומר מקבל, רצון ליהנות שנפעל על ידם. על מנת לעבור מטבע לקבל לטבע להשפיע, עלינו להתארגן בקבוצה עוד לפני שאנחנו פותחים את ספר הזוהר. בזמן קריאתו בקבוצה עלינו לנסות לחשוב על החיבור בינינו, כיוון שזהו טבעם של הכוחות העליונים שפועלים עלינו. אז הם ישפיעו עלינו, לא סתם כמו על האנושות והעולם כולו, אלא על ידי תכונת ההשפעה שלהם.

הכול קורה לפי הרצון שלנו. אם איננו רוצים להיות רק נפעלים, אלא רוצים להיות כמו כוחות עליונים ולרכוש את תכונת ההשפעה, אז אנחנו משתנים בהדרגה, הופכים להיות חלק מהם, משפיעים כמותם. זאת אומרת שאנחנו עולים בהדרגה מהעולם הזה לדרגתם של הכוחות העליונים. ברור שאיננו עולים ויורדים פיסית, אלא מתחילים להיות מאורגנים בתוכנו, מתחילים להבין ולהסכים עם כך שפועל בנו יותר כוח השפעה ואנחנו מזדהים עימו. הכוח הזה ממלא אותך יותר ואתה פועל לצדו. זה נקרא "עלייה רוחנית", והיא מתרחשת רק בתנאי שאתה נמצא בקבוצה ומשתוקק יחד עם כולם להרגיש את כוח ההשפעה ממלא את כולם. נחשוב על כך בזמן הקריאה בספר הזוהר ונצליח!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
בינתיים פועל עלינו האור …
גלו את עולם השורשים
לעלות מהענף לשורש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest