דף הבית / אהבה / אתה יקר לי, מפני שהשקעתי בך את עצמי

אתה יקר לי, מפני שהשקעתי בך את עצמי

מתוך הכנס באירופה, שיעור מס' 5

שאלה: למה אנחנו מתחילים לאהוב אחרים, רק כאשר אנחנו משקיעים בהם?

תשובתי: זה לא סוד שאנחנו אוהבים רק את עצמנו, לא את האנשים הכי קרובים ולא אף אחד אחר, רק את עצמנו. מתי אנחנו יכולים לאהוב משהו או מישהו מחוצה לעצמנו? רק אם אנחנו משקיעים בהם את עצמנו.

אם אימא לא מטפלת בילד שלה, היא לא אוהבת אותו. אבל אם יתנו לה ילד זר והיא כל הזמן תדאג לו, תגדל אותו, אז הוא יהפוך עבורה כילד שלה עצמה, מפני שהיא משקיעה את עצמה בו.

אותו הדבר עם כל הדברים האחרים, למשל, צייר והתמונה שהוא צייר, וכולי. אם אני משקיע במשהו את היגיעה שלי, את הרצון שלי, את השקידה שלי, אז באותה מידה שבה אני משקיע את עצמי בזה, אז האובייקט הזה הופך להיות יקר עבורי, מפני שחלק שלי נמצא בו. אני בעצמי נמצא בתוך האובייקט הזה.

לכן, כאשר לאורך שנים רבות אנחנו משקיעים בקבוצה, אז היא הופכת להיות עבורנו לקרובה, ליקרה, אנחנו לא יכולים לעזוב אותה סתם כך (אם באמת משקיעים).

קיים כזה תנאי, שאתה בהכרח חייב כל הזמן לעבוד למען החברים. אז אתה מתחיל להרגיש שהם קרובים אליך וזה מאפשר לך להרגיש את הרצונות שלהם. כי דווקא אותם הרצונות שאתה מקבל מהקבוצה, אתה מפנה לאור העליון ואז הוא מתחיל להאיר עליך.

עם הרצונות שלך אין לך מה לפנות אליו, שום דבר לא ייצא מזה. לכן אנחנו משתדלים כל כך הרבה ולשווא. אבל אם אנחנו ניקח את הרצונות הקבוצתיים ונפנה אותם לאור, אז מייד הכול יצליח. תנסו! צריך להשקיע בקבוצה, אז היא תהפוך ליקרה ואנחנו נרגיש במהירות את העולם העליון.

מתוך שיעור מס' 5 בכנס אירופה, 22.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כמה עולה התיקון שלי?
אגו ואהבה
לחיות בתוך האחרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest